בניה בלתי חוקית: "אלעיזבה" גן הארועים הפיראטי באל חאדר

סכנה לנוסעים: גן הארועים הפלסטיני על הכביש לירושלים

העבודות לפיתוח מתחם הארועים הבלתי חוקי בגוש עציון ממשיכות גם הבוקר, חרף התחייבות המדינה לפעול להריסתו בתוך 120 יום, תקופה שהסתיימה לפני חודש בדיוק. רגבים: "הרשות הפלסטינית מכתרת את הכבישים המרכזיים המובילים לירושלים, זו פצצה מתקתקת."

גם הבוקר נצפו כלים כבדים ממשיכים בעבודות פיתוח בלתי חוקיות במתחם הארועים "אל- עיזבה" הממוקם בצמוד לכביש המנהרות, המחבר בין גוש עציון לירושלים. לפני קרוב לשנה נחשף ב'ישראל היום' כי המתחם שהוקם על אדמות בשליטה ישראלית מלאה אינו חוקי ובחלקו אף פולש לאתר ארכיאולוגי.

בסוף חודש מארס האחרון, הודיעה המדינה לבית המשפט בעתירת תנועת רגבים כי בקשות שהגיש בעל המבנה אחמד סורי להיתר בניה בדיעבד, נדחו. "הלכה למעשה, אין שום צפי להסדרה תכנונית של המבנים מושא העתירה ואין כל הצדקה לעיכוב הליכי אכיפה. לנוכח כל האמור והמתואר, עמדת המשיבים היא כי יפעלו למימוש הליכי אכיפה ביחס למבנים מושא העתירה וזאת בתוך 120 ימים", כך לשון התגובה שבעקבותיה, נמחקה העתירה. עד היום, בחלוף חמישה חודשים, לא נעשה דבר.

לעתירה שהגישה תנועת רגבים בתחילת השנה, קדמו חודשים ארוכים של פניות מצידה ומצד מועצת גוש עציון בדרישה לעצור את העבודות עוד בראשיתן. בעוד המינהל האזרחי התמהמה והשיב כי יפעל על פי סדרי עדיפויות, אף על פי שמיקום המתחם בצמוד לכביש מרכזי מעמיד אותו בסדר עדיפות גבוה לאכיפה, בעלי המקום המשיכו בעבודות, סללו כביש גישה וחניות, הקימו מספר מבנים ומסעדה והחלו להפעיל ארועים ומסיבות מדי יום, כפי שניתן לראות היטב ברשתות החברתיות הפעילות שלהם.

בחלוף התקופה שהקציבה המדינה לאכיפה, פנתה תנועת רגבים למינהל האזרחי בתמיהה מדוע המתחם ממשיך לפעול ולהתפתח תוך סיכון נוסעי הכביש, אך טרם נענתה.
רועי דרוקר, רכז יו"ש בתנועת רגבים: "לא סתם הרש"פ סימנה את מרחב הכפרים  בית לחם – חוסאן כמרחב אסטרטגי להשתלטות וחיבור בין הכפרים: זהו הפרוזדור המחבר בין גוש עציון ודרומה לירושלים ומי ששולט בשטח, שולט בשכונות גילה והר חומה. שוב, ההזנחה מאפשרת לערבים לפעול כאדוני הארץ ולעשות בה כרצונם, ומדינת ישראל נתפסת במערומיה כשאינה מסוגלת לא לאכוף את החוק ולא לעמוד בהבטחותיה. אנו מצפים לראות שינוי בשטח, בטרם יחלפו  120 יום נוספים."

"במסגרת המערכה על יהודה ושומרון, בונים הפלסטינים עשרות אלפי יחידות דיור בלתי חוקיות בשטחי C. משמעות בניה זו, היא חוסר היכולת שלנו לשמור על הטבע ועל התפתחות ההתיישבות היהודית ביו"ש." מוסר בתגובה ראש מועצת גוש עציון, ירון רוזנטל. "המגמה הזו באה לידי ביטוי גם כאן, בגן האירועים הבלתי חוקי שקם סמוך לאל חאדר. אנו מברכים את המדינה שקצבה 120 יום להריסת הבתים, אך מצרים שזה קרה רק לאחר שגוררים אותה לבית המשפט. אנחנו נמשיך לתבוע שהבתים הלא חוקים שמאיימים על כבישי הגוש והיישובים שלנו – יהרסו."

קראו עוד בכתבה ב"ישראל היום" >>

https://www.israelhayom.co.il/news/local/article/16377289

*מחצית מהזמן חלף: האם המדינה תעמוד בלוח הזמנים של עצמה ותאכוף את החוק?*

*בתגובה לעתירת תנועת רגבים כנגד גן ארועים פיראטי שהוקם בצמוד לכביש גוש עציון – ירושלים, התחייבה המדינה לבית המשפט לפעול להריסה בתוך 120 יום, לעת עתה חלפו חודשיים והמצב בשטח לא השתנה. רגבים: "השעון מתקתק"*

מתחם בילוי ואירועים "אלעיזבה" ממוקם בפאתי הכפר אל- ח'אדר צמוד לציר 60, ציר התנועה הראשי המחבר בין גוש עציון לירושלים, ובכך מהווה סכנה בטחונית ובטיחותית. לפני כעשרה חודשים נחשף ב'ישראל היום' כי הוא אינו חוקי ואף הוקם בשטח C ובחלקו אף על אתר ארכיאולוגי. בסוף חודש מארס האחרון, הודיעה המדינה לבית המשפט בעתירת תנועת רגבים כי תהרוס את המתחם הלא חוקי בתוך 120 יום.

במהלך שנה שלמה פנו מועצת גוש-עציון ותנועת רגבים שוב ושוב לרשויות האכיפה כנגד המתחם בדרישה לעצור את עבודות הפיתוח. הפניות נענו רק כעבור תקופה ארוכה בטענה, כי אכן הוצאו צווי הפסקת עבודה וצווי הריסה, אך האכיפה תתבצע על פי סדרי עדיפויות. במקביל, בחודשים שחלפו עברייני הבניה השלימו את פיתוח המתחם, סללו כביש גישה וחניה, השלימו את המפלסים והוסיפו מבנה ואף התחילו להפעיל בו ארועים, תוך התעלמות מוחלטת מהצווים וללא כל אכיפה.

ניתן לראות ולהתעדכן בפעילות המתקיימת במקום ברשתות החברתיות, דף הפייסבוק של "אלעיזבה" עם 85K עוקבים וכן פרופיל אינסטגרם עם כ 13K עוקבים, דפים פעילים ועדכניים.

לאור זאת, עתרה תנועת רגבים בחודש יולי האחרון לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה לאכוף את החוק ולעצור את "ההפקרות המשתוללת" לדבריהם. לאחר דחיות חוזרות, הגיבה המדינה והצהירה כי בכוונתה להרוס את המתחם בתוך 120 יום וכי לאחר שניסיונות עברייני הבניה להסדיר בדיעבד את הבינוי לא צלחו, "אין כל עילה או הצדקה לעיכוב הליכי האכיפה". בית המשפט קיבל באופן מלא את טענות רגבים ולאור התחייבות המדינה, הורה השופט גדעוני על מחיקת העתירה.

בתנועת רגבים ברכו על פסק הדין, אך מטילים ספק בכך שהמנהל האזרחי יממש את התחייבות המדינה לאכוף את החוק.

כך משה שמואלי, רכז הפעילות בתנועת רגבים: "כמה שווה הצהרה של המינהל האזרחי? אנחנו שואלים, ועימנו  עשרות אלפי הנוסעים בכביש מדי יום, שעדים לגן הארועים שצץ לצד הכביש ופולש לשטח C באין מפריע. הסכנה המוחשית בהפקרת השטח הוכחה שוב ושוב בפיגועי טרור רצחניים, מבנה כזה נמצא בסדר עדיפות עליון לאכיפה בדיוק בגלל הסכנה הזו. בחודשים האחרונים הוכיחו הרשויות כי הן מסוגלות, וביצעו אכיפה במספר אתרים לא חוקיים אסטרטגיים. האם נראה המשך מגמה חיובית? בקרוב נדע."

"במסגרת המערכה על יהודה ושומרון, בונים הפלסטינים עשרות אלפי יחידות דיור בלתי חוקיות בשטחי C. משמעות בניה זו, היא חוסר היכולת שלנו לשמור על הטבע ועל התפתחות ההתיישבות היהודית ביו"ש." מוסר בתגובה ראש מועצת גוש עציון, ירון רוזנטל. "המגמה הזו באה לידי ביטוי גם כאן, בגן האירועים הבלתי חוקי שקם סמוך לאל חאדר. אנו מברכים את המדינה שקצבה 120 יום להריסת הבתים, אך מצרים שזה קרה רק לאחר שגוררים אותה לבית המשפט. אנחנו נמשיך לתבוע שהבתים הלא חוקים שמאיימים על כבישי הגוש והיישובים שלנו – יהרסו".

עוד באותו נושא

איום ביטחוני בעקבות השתוללות בנייה פלסטינית בלתי חוקית בכפר דומא

רגבים: "עצימת עיניים איננה תכנית עבודה" תנועת רגבים פנתה לאחרונה לשר הביטחון יואב גלנט, לשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', למפקד פיקוד המרכז, האלוף אבי בלוט, לראש המנהל האזרחי, תא"ל הישאם איברהים, ולמשטרת ישראל במחוז ש"י, בדרישה לנקיטת צעדים דחופים נגד בנייה בלתי חוקית נרחבת המתבצעת בשנים האחרונות דרומית לכפר דומא שביהודה ושומרון. הבנייה במקום מתבצעת […]

שינוי מדיניות והישג היסטורי במדבר יהודה

הגענו למדבר יהודה להסביר את השינוי.צפו בסרטון שטח של רועי, רכז יו"ש ברגבים >>

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן