בתחילת 2017 בנו ערבים מבנה גדול לא חוקי בלב גוש שילה, צמוד לכביש המוביל לישוב מעלה לבונה. מכיוון שמדובר בהקמה של מאחז פלסטיני חדש בלב שטח בעל חשיבות בטחונית למדינת ישראל, פנינו באופן בהול למשרד הבטחון ולמנהל האזרחי בדרישה לעצור את הבניה.

משלא קיבלנו מענה לשורת הפניות שלנו בעניין והבניה המשיכה באין מפריע, עתרנו לבג"ץ. בתגובה לעתירה שלנו, הודיע המנהל האזרחי לבג"צ כי בכוונתו לאכוף את החוק במקום, אלא שבגלל עומס רב ומשאבים מצומצמים הוא מחוייב לפעול על פי "סדרי עדיפויות".

בג"ץ קיבל את תשובת המדינה ודחה את העתירה.

בשבועות האחרונים זיהינו שוב גל בניה במאחז הערבי החדש ואנו שוב בהתכתבות עם גורמי המנהל האזרחי. ניחשתם נכון – עד היום, דבר לא נעשה והבניה נמשכת. השבוע, הגיעו גורמי המנהל האזרחי למקום אלא שבמקום לעצור את בניית המאחז הערבי החדש כפי שהתחייבו בפני בג"ץ, נציגי המנהל האזרחי הרסו דווקא פרגולה ונקודת תצפית שנבנו על ידי נוער מעלה לבונה לזכר רינה שנרב הי"ד.

המנהל האזרחי טוען פעם אחר פעם, בעשרות עתירות שלנו לבתי המשפט, שהוא פועל לפי סדרי עדיפויות.נראה שלממשלת ישראל יותר חשוב להרוס פינת זיכרון לרינה שנרב הי"ד מאשר לעצור השתלטות פלסטינית על כביש הגישה למעלה לבונה ובניית וילה עצומה של 3 קומות.

עוד באותו נושא