מתחת לרדאר: הרשות הקימה בית ספר לא חוקי בשמורת טבע בבקעת הירדן

הרשות הפלסטינית הקימה בשבועות האחרונים בית ספר חדש ובלתי חוקי בלב אתר 'חמאם אל מליח' בשמורת בזק בבקעת הירדן. "הרשות בונה, האירופים מממנים, ומדינת ישראל מתעלמת"

בשבועות האחרונים הקימה הרשות הפלסטינית בית ספר חדש בלב אתר המעיינות החמים 'חמאם אל מליח' הממוקם בשמורת הטבע נחל בזק שבבקעת הירדן. האתר נמצא בשטח C, בשליטה ישראלית מלאה. לפני מספר שנים פלשה משפחה ערבית לאתר, ניכסה את השטח לעצמה, והחלה לעשות במקום כבתוך שלה, תוך פגיעה במבנה החמאם.

אל הפלישה וההרס הצטרף לפני כשבועיים בית ספר חדש ובלתי חוקי שנבנה בשטחו של האתר. על המבנה נתלה שלט המצהיר כי בנייתו נעשתה במימון האיחוד האירופי, המשתף פעולה בשנים האחרונות עם הרשות הפלסטינית בהשתלטות על שטחי C.

מבנה בית הספר עוטר בציורי קיר צבעוניים, ובניסיון להסתיר אותו מפני החוק, הוא כוסה ביריעות בד גדולות.

פנינו בימים האחרונים למנהל האזרחי בדרישה לקבלת תשובות ברורות כיצד בית הספר הוקם בלב האתר והשמורה, וכיצד אף אחד לא עושה דבר בנידון.

הרשות הפלסטינית משחקת עם המנהל האזרחי מחבואים. היא בונה בתי ספר בלתי חוקיים על מנת לקבע את רשת המקבצים שהיא מטפחת בשטחי C, ומוצאת דרכים מקוריות כדי להעלים אותם מעל פני השטח. המנהל האזרחי, במתכוון או שלא, מצליח ליפול לידי הרשות, שנראה כי הולכת והופכת לשחקן היחיד במשחק.

עוד באותו נושא

אכיפה בקו התפר: מונעים את הטבח הבא

מונעים את הטבח הבא  צעקת קו התפר מהדהדת מזה חודשים רבים, מפרסום התחקיר על הפקרת מרחב הגדר (https://did.li/AkCrl), דרך סיורי שטח רבים שהובלנו, כתבות רבות בתקשורת ודיונים חשובים, וכן ארועי טרור שלא פוסקים לרגע לצערנו ומחייבים אותנו לא להפסיק. סוף סוף, הבוקר בוצעה הריסה משמעותית בצמוד לגדר הבטחון, בצפון השומרון: וילה גדולה בכפר טורה וחממות […]

בחסות המלחמה: המגרטה הפיראטית הגדולה ביותר 

בדרום הר חברון בסמוך ליישוב אשכולות ולכפרים רמאדין ודהריה, תיעדנו בחודשים האחרונים לא פחות מעשר מגרטות בלתי חוקיות במרחב מצומצם, ביניהן המגרטה הגדולה ביותר שתועדה עד כה ביו"ש. המגרטות הופיעו בזו אחר זו בצמוד למקטע הדרומי של כביש 354 בין דרום הר חברון לבאר שבע, ציר שננטש בשנים האחרונות וכמעט אין בו כיום תנועה ישראלית.כלל […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן