צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים.

אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו:

"מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של "טבעת חנק" סביב מרחב בית אל. הימנעותכם משמירה על השטח, מבינוי בלתי חוקי וממפגעים – מאפשרת לצמצם את המרחב הפתוח סביב היישוב בית אל ומגבירה את הסיכון הבטחוני לתושבי היישוב והחיילים השוהים במרחב."

גם דו"ח מבקר המדינה שפורסם מצביע על "כישלון רב שנים של המנהל האזרחי לקדם טיפול מסודר בפסולת ובשריפות פלסטינית". את הכישלון הזה אנחנו פוגשים לצערנו יום יום בשטח.

כמו תמיד, נמשיך לעקוב ולעדכן.

____

מחזירים את הריבונות למדינה,

רגבים

עוד באותו נושא

אכיפה בקו התפר: מונעים את הטבח הבא

מונעים את הטבח הבא  צעקת קו התפר מהדהדת מזה חודשים רבים, מפרסום התחקיר על הפקרת מרחב הגדר (https://did.li/AkCrl), דרך סיורי שטח רבים שהובלנו, כתבות רבות בתקשורת ודיונים חשובים, וכן ארועי טרור שלא פוסקים לרגע לצערנו ומחייבים אותנו לא להפסיק. סוף סוף, הבוקר בוצעה הריסה משמעותית בצמוד לגדר הבטחון, בצפון השומרון: וילה גדולה בכפר טורה וחממות […]

בחסות המלחמה: המגרטה הפיראטית הגדולה ביותר 

בדרום הר חברון בסמוך ליישוב אשכולות ולכפרים רמאדין ודהריה, תיעדנו בחודשים האחרונים לא פחות מעשר מגרטות בלתי חוקיות במרחב מצומצם, ביניהן המגרטה הגדולה ביותר שתועדה עד כה ביו"ש. המגרטות הופיעו בזו אחר זו בצמוד למקטע הדרומי של כביש 354 בין דרום הר חברון לבאר שבע, ציר שננטש בשנים האחרונות וכמעט אין בו כיום תנועה ישראלית.כלל […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן