סקר המילואימניקים הענק: "בעד כניסה לרפיח, נגד סיוע הומניטרי"

לראשונה בישראל, סקר ענק בקרב משרתי מילואים חושף מה חושבים הלוחמים על צמרת הביטחון, ניהול המלחמה, סיוע הומניטרי לעזה ועוד שורת סוגיות בוערות. רגבים: "סדר היום שמייצרים "אחים לנשק" אינו משקף את רוח המילואימניקים"

סקר מקיף שערך השבוע מכון דיירקט פולס עבור תנועת רגבים, בהשתתפות 512 לוחמי מילואים מכל קשת החברה הישראלית ששרתו במהלך מלחמת חרבות ברזל, בדק את עמדותיהם לגבי סוגיות שונות בחברה הישראלית ומביא לראשונה לידי ביטוי את קולם האותנטי של המילואימניקים. כך לדוגמה, 69% אינם מרוצים מניהול המלחמה עד כה, לעומת 7% מרוצים מאוד. בהמשך לכך, לשאלה מי אחראי למחדל השביעי לאוקטובר 35% תולים את האשמה בדרג הצבאי, כמעט פי שניים מאלו הסוברים כי האחריות על הדרג המדיני (18%).

לשאלה האם את תומך ב"עסקה עכשיו" הכוללת שחרור מיידי בכל מחיר של החטופים או בכניסה לרפיח והחמרת הלחץ הצבאי להכנעת חמאס, התגובה נחרצת: 24% בלבד בעד עסקה, לעומת 72% נגד עסקה ובעד כניסה לרפיח. באותו עניין, נשאלו המשתתפים האם לדעתם המחאות וחסימות הכבישים של חלק ממשפחות החטופים פוגעות בסיכוי לשחרורם. הממצאים מצביעים כי 18% בלבד מסכימים כי הן מגדילות את הסבירות לשחרור, לעומת יותר מפי שלוש (60%), המסכימים כי הן דווקא מקטינות את סיכוי לשחרור.

אחת הסוגיות הבוערות עימם מתמודדת מדינת ישראל ומשפיעה על יחסי החוץ שלה היא סוגיית הסיוע ההומניטרי לעזה. לשאלה מה עמדתך לגבי הכנסת משאיות סיוע, מציגים המילואימניקים קו ברור וחד: 9% בלבד תומכים ברעיון, בעוד 90% מתנגדים לו, מתוכם 33% מוכנים במתווה שונה בו ניתן לוודא כי לא יגיעו לידי חמאס כלל.

בהמשך הסקר, נשאלו המשתתפים האם לדעתם הקריאות לסרבנות שנשמעו בחודשים הקודמים למלחמה פגעו בביטחון המדינה והתשובה חד משמעית: 69% סוברים כי הסרבנות פגעה בבטחון, לעומת 18% השוללים את הפגיעה. לשאלה "האם אתה מזדהה עם הפעולות והערכים של ארגון "האחים לנשק", השיבו 60% כי אינם מזדהים גם עם הערכים וגם עם הפעולות, 10% מזדהים עם הערכים אך מתנערים מהפעולות ו- 19% בלבד מזדהים עם ערכי ופעולות הארגון.

לבדיקת מדד הייצוג, המשתתפים נשאלו האם חברי פורום מטכ"ל מייצגים את המרקם האנושי של לוחמי צהל, 18% בלבד השיבו באופן חיובי, לעומת יותר מפי 3 (58%) שהשיבו כי הוא אינו מייצג. בשאלה "האם חברי הקבינט מייצגים את המרקם האנושי של הלוחמים" הממצאים אף מובהקים יותר: 19% סוברים כי הוא מייצג לעומת כמעט פי 4 (68%) הטוענים כי הוא אינו מייצג את הלוחמים כלל. 

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים: "בתקופה שקדמה למלחמה, פוליטיקאים וארגונים רבים התיימרו לדבר בשם קצינים ולוחמים בצה"ל.

כל מי ששרת במילואים במלחמה, ביניהם כלל עובדי תנועת רגבים, הרגישו כי הקולות בשטח שונים. לקראת הימים הנוראים של מדינת ישראל, הגיע הזמן להשמיע את קולם של מי שבחרו לעצור את חייהם, להילחם ולסכן את נפשם. מי שנפצעו ואיבדו חברים. מי שנלחמים את המלחמה של כולנו. והנה לראשונה, המילואימניקים אומרים בעצמם מה הם חושבים. התוצאות לפניכם."

עוד באותו נושא

נשענים על קיר ממולכד

בראשית השבוע חלפו להם שלושים יום לאירוע חמור ומזעזע שלבושתנו עודנו מתגלגל ולא זוכה לתשומת לב ראויה. סמ"ר אליה הלל ז"ל וסמ"ר דייגו שוישה הרסאג' ז"ל שני לוחמי צה"ל בגדוד נחשון שבחטיבת כפיר, פעלו לבידוק רכבים פלסטינים בכניסה לשכם לא רחוק מהישוב איתמר. המחבל עבד אל-ראוף אשתייה הגיע במהירות עם רכב ההסעות עליו נהג ודרס […]

תם ולא נשלם: דיון חשוב בשדולת א"י בכנסת

הצגנו בפני חברי הכנסת של שדולת ארץ ישראל בכנסת את הדו"ח שלנו "מחבלים במדים" על מעורבותם העמוקה של מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בטרור. הדיון שעסק בסכנת "מדינת הטרור מעבר לפינה- היום שאחרי המלחמה" התריע על הסכנה האיומה במצג השווא של הרשות הפלסטינית כגורם מתון החפץ בשלום. הממצאים המחרידים של קצינים שהם עובדי הרש"פ שביצעו […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן