יו"ר הוועדה לבטחון לאומי ח"כ צביקה פוגל בסיור רגבים בנגב

בסיור שעסק בסוגיות המשילות בנגב בדגש על היבטים בטחוניים, השתתפו ח"כ צביקה פוגל יו"ר הועדה לבטחון לאומי וצוות לשכתו, יחד עם מאיר דויטש מנכ"ל רגבים וגורמי מקצוע נוספים מהתנועה.

הסיור נפתח בתצפית לקיה עם סקירה היסטורית על ההתיישבות הבדואית בנגב ונסיונות ההסדרה של ממשלות ישראל לאורך השנים שהובילו למציאות המורכבת כיום. משם המשיך ליישוב חורה להכרת תופעות הפוליגמיה, הפרוטקשן ונשק לא חוקי, והמשיך לרכס הר בריח לתצפית על שטחי האש של בסיס נבטים והכרת האיומים הבטחוניים מהפזורה הבלתי חוקית היושבת על הגדרות בצמוד לשטח.

הסיור נחתם בגיחה מוטסת למבט ממעוף הציפור על היקפי הפזורה הבלתי חוקית, ובהצגת תכנית "שדה בוקר" המציבה חזון לנגב 2050.

פוגל הביע עניין רב בהיבטי המשילות והביטחון האישי בנגב, כפי שעולים מהסיור בשטח, וכן הביע נכונות גבוהה להמשך שיתוף פעולה ולהכנת תוכניות מתאימות לטיפול בבעיות הנגב, תוך העלאת חלק מהנושאים לדיון בועדה לביטחון לאומי.

אנו תקווה שאכן ניכנס לעבודה משמעותית בטווח הקרוב ונהפוך את האידיאלים והחזון לתכניות עבודה.

עוד באותו נושא

לא רק האחות של הניה: עלייה במעורבות של בדואים באירועי טרור

שילה פריד | מקור ראשון

תקדים מטורף: בית המשפט פסק לעשות… צדק!

זה סיפור של דוד מול גוליית, מעטים מול רבים, פסיקה כמעט תקדימית של בית המשפט, עוד>> בדיון בעתירה נגד מאות בדואים שפלשו לקרקע פרטית יהודית בנגב, בית המשפט דרש בתוקף מהמדינה לפנות את הפולשים ולהשיב את הגזלה לבעליה. אז למה אנחנו בעצם עושים מזה סיפור? מה כל כך מרגש כאן? אחרי שנים של דיונים ועתירות […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן