בניגוד להנחיית בג"ץ – מצג שווא של אכיפת החוק

בעקבות עתירה שלנו, המנהל האזרחי הרס הבוקר סככה בלתי חוקית בניגוד להנחיית בג"ץ בשנת 2015 להרוס מתחם של בתי עסק הפועלים בסמוך לציר המרכזי ביהודה ושומרון. זהו טיפול קוסמטי בלבד.

המנהל האזרחי הרס הבוקר סככה בלתי חוקית לשטיפת רכבים בפאתי הכפר 'לובן א שרקיה' בסמוך לכביש 60, המהווה את ציר התנועה המרכזי ביהודה ושומרון. ההריסה בוצעה לאחר עתירה שהגשנו בעניין, בפעם השלישית.

בשנת 2015 עתרנו לבג"ץ בדבר קיומם של מספר בתי עסק לא חוקיים בסמוך לציר המרכזי ביהודה ושומרון. העסקים המשמשים כמוסך ומכון לשטיפת מכוניות וחנות לחומרי בניין פועלים ללא היתרים ובניגוד לצו איסור בניה, בשטחי C אשר בשליטה ישראלית מלאה. בג"ץ הורה אז למנהל האזרחי לאכוף את החוק בתוך חצי שנה ומחק את העתירה.

לאחר שהמנהל לא עמד בהתחייבויותיו, עתרנו בפעם השניה בשנת 2018, אז דחו המנהל ובית המשפט את ההריסה בתירוץ של "חוק ההסדרה" והקפאת האכיפה באזור.

לאור אי מימוש האכיפה והתפתחותם של מבנים חדשים באזור, נאלצנו להגיש כעת עתירה נוספת בעניין. כשבוע לאחר הגשת העתירה, הבוקר (יום ב'), המנהל האזרחי ביצע הריסה נקודתית של סככה קטנה בעסק לשטיפת מכוניות, כזו המהווה חלק קטן מכלל המבנים הבלתי חוקיים באזור.

המנהל האזרחי מציג כעת בפני בית המשפט מצג שווא של אכיפת החוק. ההריסה היחידנית לסככה הקטנה מהווה טיפול קוסמטי בלבד, בעוד שמצידה שאר המבנים הבלתי חוקיים פועלים ועומדים על תילם.

הריסת הסככה של העסק הבלתי חוקי

עוד באותו נושא

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן