דיון בבג"צ בעתירת "רגבים" נגד המפחמות המזהמות בצפון השומרון

הגשנו עתירה לבג"צ בדרישה לחייב את המדינה לטפל במפחמות הבלתי חוקיות הפוגעות באיכות הסביבה ובבריאות התושבים, הדיון – בקרוב

בתום כשנתיים של התכתבות עם רשויות אכיפת החוק הגשנו לבג"צ בקשה להוצאת צווים בעניינן של המפחמות (אתרים לשריפת גזמי עצים לטובת תעשיית הפחם) הפועלות בצפון השומרון סמוך לוואדי ערא.

מדובר ב-15 מפחמות פלסטיניות הפועלות בלא רישיון ובאין מפריע, כשרובן מערבית לגדר הביטחון.
את החומר למפחמות מספקות עשרות משאיות המגיעות מישראל, מאחר ובאזור אין עצי הדר. באחרונה החלה פעולת הדלקת המפחמות, על מנת לייצר את הפחמים לעונה הקרובה. תיעדנו את הפעילות העבריינית המזהמת, והצילומים צורפו לעתירה.

בעתירתה דרשנו להוציא צו ביניים נגד המשך פעולת השריפה במקום, וכן צו על תנאי המורה למדינה לנמק מדוע היא מגלה אוזלת יד בטיפולה במפחמות. לעתירה צירפנו חלופת מכתבים עם המנהל האזרחי, המתפרשת, כאמור, על פני כשנתיים.

לאורך התקופה ביקשה הפרקליטות שוב ושוב מבית המשפט להאריך את תוקפם של צווי הביניים שהוצאו, אולם היא נמנעה מלהגיש את תגובתה – מה שמעלה חשד לניסיון "מריחה" שיביא לביטול הצווים כליל.
בדיקות מקצועיות שנערכו באזור גילו נתונים חמורים ומדאיגים בנוגע לזיהום האוויר ולתפוצת החלקיקים הנשימתיים המסוכנים. הדבר פוגע הן באוכלוסיה היהודית והן באוכלוסיה הערבית בסביבה.
התושבים מדווחים גם על ריח בלתי נסבל, כשהיישוב היהודי העיקרי הנפגע מהמפחמות הוא היישוב ריחן הסמוך שגם הצטרף לעתירה.

בג"צ הוציא צו על תנאי המחייב את המדינה לנמק מדוע אינה נוקטת צעדים כלפי המפחמות המזהמות והבלתי חוקיות, ובעליהן.

עוד באותו נושא

מדוע מובילי מחאת מתנגדי הרפורמה בחרו לתמוך בנרטיב הבדואי השקרי?

בין שלל מחאות "יום ההתנגדות" לרפורמה המשפטית, השתרבבה הפגנת הזעם של הבדואים בנגב נגד הריסת מבנה לא חוקי אתמול בחורה, בה קראו להפסיק עם "עקירת" הבדואים ודרשו להכיר בכל המקבצים הבלתי חוקיים בפזורה כולה. באופן חמור החליטו אנשי המחאה נגד הרפורמה המשפטית לכלול במחלוקת הציבורית סביב הרפורמה את הנרטיב השקרי של החברה הבדואית שדורשת להכיר […]

נשף המסכות של בג"ץ

הפעם, לכבוד חג הפורים נביא דוגמה שחושפת את המסכות שעוטים שופטי בג"ץ: במקרה של חוק "איסור מכירת קרקע לזרים" – פרקטיקה שהמדינה משמרת ביהודה ושומרון מימי טרום הקמת המדינה, הקובע שליהודי אסור לרכוש קרקע ביו"ש – שופטי בג"ץ טענו שאין עילה מוצדקת להתערבות ושלחו אותנו לרשות המחוקקת. (קראו עוד על חוק 40 כאן) לעומת זאת, […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן