האם הרשות הפלשתינית תקים בסיס ליד אוגדת איו"ש?

יחד עם הישוב בית אל אנחנו מתריעים: הרשות הפלשתינית מנסה להקים קומפלקס ממשל ענק, במרחק קצר מבסיס צבאי רגיש ומבתי היישוב. האם המנהל האזרחי יאשר את התכנית?

הגשנו השבוע למנהל האזרחי התנגדות לבניית קומפלקס ענק של מבנה ממשל שהרשות הפלשתינית מתכננת להקים במרחק קצר מהיישוב בית אל ומבסיס אוגדת איו"ש, יחד עם מועצה איזורית בית אל.

התכנית שהגישה הרשות הפלשתינית לפני כחודשיים למנהל האזרחי, מבקשת להקים מבנה ענק רב קומתי בשטח כולל של 10,000 מ"ר, בתוך תחומי שטח C ובמרחק של 350 מטרים בלבד מבתי היישוב בית אל ומבסיס אוגדת איו"ש.

הרשות הפלשתינית מבקשת לקבל היתר בניה באיזור הנמצא בשליטה ישראלית מלאה, על שטח בן 9 דונמים הנמצא בבעלות הוואקף, למרות שבחלקת הקרקע המדוברת ישנם עוד 30 דונמים הנמצאים בשטחי A ו-B , שם היא יכולה לבנות כרצונה וללא צורך בקבלת אישור ישראלי.

מרחק קצר מבתי היישוב ומאוגדת איו"ש

בקשה זו תואמת למגמה אסטרטגית ברורה ושיטתית שמקדמת הרשות הפלשתינית בשנים האחרונות, אשר שואפת לבנות את מוסדות השלטון שלה דווקא בשטחי C, למרות שעומדות לרשותה קרקעות נרחבות בשטחי A ו-B.

המתחם המתוכנן ממוקם על גבעה הצופה על תחומי אוגדת איו"ש במרחק של 300 מטרים בלב. זו איוולת בטחונית ממדרגה ראשונה. ההגדרה התמימה של 'בית ספר לפקידי ממשל' מהווה שם תמים ומכובס לאפשרות הקמת בסיס מודיעין ענק של הרשות הפלשתינית. מדובר במתחם ענק ואסטרטגי שממוקם בעמדה שלטת על אחד הבסיסים הכי חשובים של מדינת ישראל, הכולל מתקנים בטחוניים רגישים. אוגדת איו"ש תהיה פרושה למרגלות המתחם, ותהיה חשופה לחלוטין לאיסוף מידע מודיעיני על סדרי כוחות ומידע רגיש נוסף.

עוד באותו נושא

חמישה ימי טיול פאר בדובאי למועצה הכושלת בארץ

בעוד היא חייבת עשרות מליוני שקלים ומסרבת לגבות ארנונה ומים מתושביה, יצאו אמש כלל עובדי מועצת אל-קאסום לחמישה ימי נופש בדובאי הכוללים שלל אטרקציות ומופעים. עובדי מועצת אל-קאסום עלו אמש על מטוס בדרכם לחמישה ימי נופש בדובאי והותירו מאחור מועצה כושלת ללא גביית ארנונה ומים, חובות של מיליוני שקלים, הסתרת מידע וקנס מצטבר על בזיון […]

רגבים בשאלה נוקבת לגוש הימין: "מה שבחרנו, זה מה שנקבל?"

16 יום מהבחירות: תנועת רגבים יוצאת בדרישה נחרצת למפלגות הימין להקים ממשלה ימנית אמיתית "קיימו את ההתחייבות לבוחרים" בעוד המשא ומתן הקואליציוני בעיצומו, תנועת רגבים יוצאת בקמפיין המשלב בין סלוגן הבחירות של הליכוד "1+1=4" וסלוגן הבחירות של הציונות הדתית "זה מה שתקבל" וקוראת להן למצות את המו"מ ולהקים ממשלה ימנית שמקיימת את הבטחות הבחירות לציבור. […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן