הבניה הבלתי חוקית מונעת את הרחבת הכביש – אבל בית המשפט החליט שלא יתערב

כל מי שמגיע לירושלים מהכניסה הצפונית, "נהנה" מדי יום מהפקקים הבלתי נגמרים בקטע הכביש הסמוך לכפר חיזמה בו הלך וצמח מתחם העסקים בלתי חוקי של הכפר המונע את הרחבת הכביש בנקודה הכי קריטית שלו.

מתחם העסקים הפיראטיים חיזמה נמצא במרחק מטרים בודדים לכביש הראשי המחבר בין חבל בנימין לירושלים, בו נוסעים מדי יום מאות אלפי נוסעים – יהודים וערבים. צוואר הבקבוק הזה גורם לעומסי תנועה רבים מדי יום, וגורם לסכנות ביטחוניות, בטיחותיות וסביבתיות.

לאור המטרד הגדול שנוצר לתושבים היהודים והערבים כאחד, בשנים האחרונות המועצה האזורית מטה בנימין מקדמת תכנית מסודרת להרחבת הציר, אך בגלל שהמתחם שוכן בדיוק על האזור המתוכנן להרחבה – התכנית תקועה.

לפני כשנה עתרנו לבית המשפט המחוזי בירושלים בכדי שהרשויות, משרד הביטחון ועיריית ירושלים יעצרו סוף סוף את המפגע. אך בימים האחרונים בית המשפט החליט על מחיקת העתירה. המדינה הודתה שהמתחם אמנם עומד בראש סדר העדיפויות לאכיפה, מסיבות ביטחוניות ותכנוניות, משום שהמתחם שוכן בשטח המיועד להרחבתו החיונית של הכביש, וציינה כי יש תוכנית לאכיפה שתאפשר את הרחבת הכביש, אולם אין לחשוף אותה מטעמים מבצעיים, ומועד יישומה ייקבע בידי כוחות הביטחון.

במהלך הדיון, נציג משרד הביטחון הציג לבית המשפט את התוכנית המסווגת במעמד צד אחד, והיא תועדה בחלק הסודי של פרוטוקול הדיון, ובסיומו קבע בית המשפט כי לא יתערב בהחלטת הרשויות להימנע לעת עתה מאכיפת החוק במתחם.

התרשמנו מבית המשפט כי הוא אכן התעמק בתכנית המסווגות ובהיבטים המבצעיים ולכן נענינו למחיקת העתירה אך אנו מוחים על ההחלטה להשהות את אכיפת החוק במתחם. פעולות האכיפה במרחב היו צריכות להיעשות עוד עם הקמת העסק הראשון. לולא היסוסי הרשויות ושאננותן לא היינו נדרשים להגשת עתירה, ומערכת הביטחון לא היתה נדרשת לגיבוש תכניות מסווגות ופעולות מבצעיות. עד שאכיפה משמעותית לא תיעשה במרחב- מאות אלפי תושבים יהודים וערבים הנוסעים בכביש מדי יום, ימשיכו לסבול מעומסי תנועה כבדים, ובינתיים לצערנו גם הסביבה תמשיך להינזק, וכוח ההרתעה של רשויות החוק ילך וייחלש. אנו מצפים שעיריית ירושלים ומערכת הביטחון יקדמו את התכנית מוקדם ככל האפשר, ויעמדו בהתחייבות שהציגו בפני בית המשפט.

עוד באותו נושא

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

כיבוש קו התפר – התחקיר המלא

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן