הוועדה לביקורת המדינה סיירה בעקבות בניה ערבית בלתי חוקית ביו"ש

בסיור שנערך השבוע לחברי הועדה לביקורת המדינה בכנסת, הציגה תנועת רגבים כיצד הערבים מרחיבים את הבניה הלא חוקית ברחבי יו"ש ובדגש על מרחב מעלה אדומים ועוטף ירושלים.

מהנתונים הקיימים עולה כי ישנם כ- 35,000 מבנים לא חוקיים שנבנו על ידי הערבים בשטחי C. אולם, נכון לחודש אפריל 2013 מספר תיקי הפיקוח כנגד בניה לא חוקית ערבית עמד על 12,570 בלבד.

בין השנים 2010-2012 על אף שמספר עבירות הבניה שמבוצעות על ידי הערבים היקף האכיפה והריסת הבתים כנגד הישראלים גדול יותר. למעשה, המנהל האזרחי מציין כי הוא אוכף כנגד בניה לא חוקית של ערבים אולם כצוללים לנתונים מתברר שהאכיפה קיימת בעיקר כנגד לולים, בורות ודירים. אכיפה אפקטיבית כנגד מבני מגורים של ממש כמעט ולא מתבצעת.

למרות שהמנהל האזרחי מנסה להציג נתוני אכיפה מספרים גבוהים מרשימים המציאות היא שמאחורי מרבית המספרים עומדים אלמנטים זניחים שהריסת נועדה לצרכי סטטיסטיקה בלבד. הסך של הריסת בניה לא חוקית "אמיתית", הינו זניח אל מול היקף מבנים הלא חוקיים שנבנים כל העת בשטחי C.

המציאות בשטח מדברת בעד עצמה. למרות שקיימת בניה של מאות מבנים לא חוקיים ע"י הערבים, האכיפה נגדם כמעט ולא מתקיימת. לעיתים זה בגלל התנהלות הפרקליטות  ומערכת המשפט ולעיתים המנהל האזרחי.

הדוגמה הבולטת ביותר היא באזור מעלה אדומים והישוב קידר במה שמכונה נחל "אבו הינדי". שם נבנו יותר ממאה מבנים לא חוקיים אבל המנהל האזרחי והפרקליטות נתנו תשובה לבג"צ כי אין בכוונתם לאכוף את הצווים כי זה "בסדר עדיפות נמוך". זה מצב בלתי נסבל והאחריות מוטלת לפתחה של הממשלה ובעיקר על שר הביטחון משה יעלון.

עוד באותו נושא

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן