"היישובים החדשים בנגב" – ניר הדאג', אום סילמאן, סערוויה ואל שקדאווי"

יומיים לסגירת ההסכם הקואליציוני – אנחנו יוצאים בקמפיין הדורש מימינה ותקווה חדשה: "רשות הסדרת הבדואים חייבת להיות בידי מפלגות הימין"

ארבעים ושמונה שעות לפני סגירת ההסכמים הקואליציוניים באופן סופי, אנחנו יוצאים בקמפיין בדרישה מבנט, שקד, סער ואלקין להציל את עתידו של הנגב ולדרוש לקבל את השליטה ברשות להסדרת הבדואים.

בסרטון נראים עוד ועוד כפרים בדואים בלתי חוקיים ה'מולבנים' תחת השמות אבו אלקין, ניר הדאג', אל שקדאווי, ביר יועז, אום אל סילמאן, סעראוויה, השכליה אל-שרן ועוד.

"הלבנה סיטונאית של הכפרים הלא חוקיים היא הבעיה. לא הפתרון. אל תתנו למהלך הזה, להיות חתום על שמכם!", נאמר בקמפיין. "הכשרת הכפרים הלא חוקיים תהיה חתומה על שמם של מי שנתן את ידו לכך".

על פי טיוטות ההסכמים שפורסמו בתחילת השבוע, הרשות להסדרת הבדואים האמונה על מדיניות התכנון, האכיפה וההסדרה בנגב, שהייתה אמורה להיות תחת אחריותה של איילת שקד במשרד הפנים, עברה לאחריות יש עתיד השבויה בפועל בידיה של רע"מ. גם ועדת הפנים, שאחראית כל היבטי החקיקה הרלוונטיים לשמירת אדמות המדינה, נמסרה לידיו של מנסור עבאס.

בנוסף קיבלה רע"מ אישור להלבנת שלושה ישובים באופן מיידי, וחמור מכך, ההכרעה לגבי הטיפול ביתר הפזורה הבדואית בנגב, נדחתה ולמעשה נותרה כקלף מיקוח בידי רע"מ, הדורשת להלבין אלפי מבנים לא חוקיים על עשרות אלפי דונמים בנגב.

כלל הערים והיישובים היהודים שבמרכז הנגב, בהם מתגוררים 330,000 נפש – מתפרשים על 55,000 דונם, ואילו ביישובים הבדואים החוקיים, בהם מתגוררים כ190,000 נפש, מתפרשים כיום על פני 130,000 דונם – זאת בנוסף לפזורה הבלתי חוקית הפרושה על פני מאות אלפי דונמים נוספים.

רע"מ דורשת עוד ועוד יישובים עצומים על פני עשרות אלפי דונמים מעבר ל-130,000 דונם שכבר הוקצו ליישובים הבדואים. מדינת ישראל כבר יודעת מניסיונה, שהדבר הזה לא יפתור את הבעיה, אלא רק יחמיר אותה. הכשרה שכזו היא למעשה הבעיה ולא הפתרון. המהלך המסוכן יעודד את המשך הבנייה הלא חוקית, יקבע את האחיזה הבדואית במרחבי הנגב ויחסל כל סיכוי להחזרת המשילות הישראלית בדרום הארץ.

צפו בכתבה בנושא שהתפרסמה בחדשות ערוץ 12:

עוד באותו נושא

לא רק האחות של הניה: עלייה במעורבות של בדואים באירועי טרור

שילה פריד | מקור ראשון

תקדים מטורף: בית המשפט פסק לעשות… צדק!

זה סיפור של דוד מול גוליית, מעטים מול רבים, פסיקה כמעט תקדימית של בית המשפט, עוד>> בדיון בעתירה נגד מאות בדואים שפלשו לקרקע פרטית יהודית בנגב, בית המשפט דרש בתוקף מהמדינה לפנות את הפולשים ולהשיב את הגזלה לבעליה. אז למה אנחנו בעצם עושים מזה סיפור? מה כל כך מרגש כאן? אחרי שנים של דיונים ועתירות […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן