המסית לרצח, דינו כרוצח: תלונה למשטרת ישראל כנגד אימאם המסגד הגדול בלוד

בטח יצא לכם כבר לפגוש את דמותו של אימאם המסגד הגדול בלוד, השייח' יוסוף אלבאז. בעצם, איך אפשר שלא, כשבמהלך אירועי הפרעות בעיר לוד, ערוצי החדשות איפשרו לאותו שייח זמן במה לא מבוטל ואף סיקרו את אמירותיו הגזעניות והאלימות בפריים טריים.

לאורך כל הפרעות הקשות שהאוכלוסייה היהודית בלוד חוותה, השייח' פרסם בכתב ובעל פה פרסומים המסיתים לאלימות וגזענות ואף קרא קריאות דומות בפומבי, במסגרת עבודתו ככהן דת במסגד הגדול בלוד. דברי ההסתה הללו ללא ספק שיחקו תפקיד מרכזי בליבוי אש השנאה וגילויי האלימות כנגד האוכולוסיה היהודית בעיר.

"אנחנו אלה שנקבע את תנאי המלחמה" כתב אלבאז בדף הפייסבוק שלו. "החלטנו כי הכיבוש שרוצה לסיים את נוכחותינו לא יצליח בכך אלא לאחר שייפלו שהידים, והכיבוש הציוני והכיבוש הציוני יחוש במתים שאנחנו נביא עליו ועל קיומו – לכן ההחלטה בידינו ולא בידיו". עוד הוא כתב בפרסום אחר: "חייבים להתמודד עם זה לאחר אירועי יפו וירושלים בשבוע הראשון של חודש הרמדאן המבורך: ישראל – באופן מוחלט ומפורט – היא האויב הראשון והאחרון, אין מתנחלים מחד ומשטר רשמי הצד השני… כולם באותו קשת, הם לא רוצים אותנו … הלקח שנלמד: כל מי שמאמין בדו-קיום חייב להיות מודח ולהביס מקרבנו, כי הם יהיו פגיון בגבנו"

אם לא די באמירות הללו, השייח' מעיד על עצמו כי הוא נאמן לפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, אותו פלג שיצא אל מחוץ לחוק כבר ב2015 והוכרז על ידי הקבינט מדיני בטחוני כארגון טרור. לאור אמירותיו המאיימות והמסיתות של השייח' פנינו בסוף השבוע למשטרת ישראל, ליועץ המשפטי לממשלה ולשר לבטחון פנים בתלונה בגין הסתה חמורה לאלימות וגזענות. אנו מצפים מהמשטרה לפתוח בחקירה, להעמידו לדין ולמצות עימו את החוק. אין ספק שלאמאם אלבאז יש שותפות מלאה לפרעות האלימות בלוד, ואת ההסתה הזו, חייבים לעצור.

עוד באותו נושא

חמישה ימי טיול פאר בדובאי למועצה הכושלת בארץ

בעוד היא חייבת עשרות מליוני שקלים ומסרבת לגבות ארנונה ומים מתושביה, יצאו אמש כלל עובדי מועצת אל-קאסום לחמישה ימי נופש בדובאי הכוללים שלל אטרקציות ומופעים. עובדי מועצת אל-קאסום עלו אמש על מטוס בדרכם לחמישה ימי נופש בדובאי והותירו מאחור מועצה כושלת ללא גביית ארנונה ומים, חובות של מיליוני שקלים, הסתרת מידע וקנס מצטבר על בזיון […]

רגבים בשאלה נוקבת לגוש הימין: "מה שבחרנו, זה מה שנקבל?"

16 יום מהבחירות: תנועת רגבים יוצאת בדרישה נחרצת למפלגות הימין להקים ממשלה ימנית אמיתית "קיימו את ההתחייבות לבוחרים" בעוד המשא ומתן הקואליציוני בעיצומו, תנועת רגבים יוצאת בקמפיין המשלב בין סלוגן הבחירות של הליכוד "1+1=4" וסלוגן הבחירות של הציונות הדתית "זה מה שתקבל" וקוראת להן למצות את המו"מ ולהקים ממשלה ימנית שמקיימת את הבטחות הבחירות לציבור. […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן