המתנחלים נגד גנץ: תן לרכוש קרקעות ביו"ש!

המאבק בחוק הגזעני עולה קומה, שלטי חוצות נתלו הבוקר סביב ביתו של שר הבטחון בני גנץ, בקריאה לביטול החוק הגזעני הקיים ביהודה ושומרון האוסר על מכירת קרקע ליהודים

לפני חודשיים הוציא בג"ץ צו על תנאי בעתירה שהגישה תנועת רגבים, המורה למדינה ולשר הביטחון גנץ להשיב בתוך 60 יום מדוע לא יבוטל חוק ירדני השורר עד היום ביהודה ושומרון, האוסר על מכירת קרקע ליהודים בלבד.

המדינה אמורה להעביר את תגובתה לצו בג"ץ בימים הקרובים, וברגבים קוראים לשר הבטחון בני גנץ לאמץ את עמדת גורמי המקצוע במשרד הביטחון, ושרי הביטחון הקודמים: ליברמן, נתניהו ובנט ולבטל את החוק.

המחאה נגד בני גנץ (צילום: עמותת רגבים)

החוק האוסר על מכירת קרקע ליהודים נחקק בתקופת הכיבוש הירדני, בשנות ה-50 של המאה הקודמת ונותר על כנו עד היום.

מבין המגבלות הרבות כנגד יהודים בלבד על רכישת קרקע ביהודה ושומרון, זו אחת העוולות המרכזיות בתחום, לצד הגבלות נוספות ליהודים בלבד – כמו מניעת עיון במרשם המקרקעין, בניגוד לכל מקום אחר בארץ שם ניתן לקבל את נסח הטאבו בלחיצת כפתור, חיוב אישור של משרד הביטחון לכל עסקת מקרקעין של יהודים, צווים צבאיים שונים המערימים קשיים על שימוש בקרקע, ועוד.

רכישות הקרקעות שבוצעה לצרכי התיישבות מאז שחרור יהודה ושומרון, נעשתה באופן מסורבל ומצומצם באמצעות חברות מסחריות ולא באופן פרטי, הודות למעקף משפטי שעקף את "בעיית היהדות". אולם מעבר לגזענות הטבועה בחוק הזה, המצב הקיים מהווה מגבלה חמורה וכמובן פגיעה בזכויות יסוד בסיסיות.

חייבים להתעורר ולהבין מה קורה פה, ליהודים מותר לרכוש קרקעות בכל רחבי העולם, חוץ מיהודה ושומרון! וכל זאת בזמן שהבניה הבלתי חוקית במגזר הערבי משתוללת ללא שליטה. הגיע הזמן שבני גנץ יעצור את החוק שמפלה לרעה בצורה בוטה את המגזר היהודי ויתקן עוול של עשרות שנים.

צפו בסרטון:

עוד באותו נושא

הרשות הפלסטינית מכריזה מלחמה

מסמך רשמי של הרשות הפלסטינית קורא להסתה לרצח יהודים בדרשות המתקיימות היום במסגדים "הו עבד אללה, זה יהודי מאחורי, בוא והרוג אותו" מסמך שפרסם הבוקר (שישי) משרד ההקדשים ברשות הפלסטינית ונחשף על ידי מחלקות המחקר של הקול היהודי ותנועת רגבים, מפרט שורת הנחיות ומסרים לקראת דרשות יום השישי, ביניהם מסרי הסתה נחרצים: "אנו קוראים לבני […]

הרשות פועלת במרץ והרשויות ישנות

תושבי אפרת תיעדו עבודות מדידה שביצעו פלסטינים בוואדי הסמוך, מחלקת המחקר של רגבים חשפה כי מדובר בתכנית פלסטינית לרישום מקרקעין בשטחי C. צפו בתיעוד א' תושב הדגן, אחת השכונות הצפוניות באפרת, הבחין ממרפסת ביתו בעבודות מדידה שביצעו פלסטינים בואדי הצמוד לגדר הישוב אשר נמצא בשטח C, בשליטה ישראלית מלאה. תיעוד ודיווח לתנועת רגבים העלה כי […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן