נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי לנחות בישראל בשבוע הקרוב לביקור נשיאותי ועל שולחן הממשלה מונחות מספר מחוות לכבודו. "פגיעה אנושה בריבונות הישראלית"

בשבוע הקרוב יגיע הנשיא ה-46 של ארה"ב ביידן, לביקור אשר תואם לפני מספר חודשים ועל אף נפילת ממשלת ישראל וכניסה לתקופת בחירות, נשאר בעינו. במקרה דומה בשנת 2015 סירב הנשיא ברק אובמה להיפגש עם ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו. "אני מסרב להיפגש איתו פשוט כי המדיניות הכללית שלנו היא שאנחנו לא נפגשים עם אף מנהיג עולמי… שבועות לפני שהם צפויים לעמוד לבחירות", אמר אובמה.

לפי פרסומים, ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד מתכנן להעניק מספר מחוות לנשיא במטרה להוביל ל"שיפור האווירה". לראשונה, הנשיא ביידן צפוי לערוך ביקור במזרח ירושלים, ללא תיאום ונוכחות ישראלית ולהפגש עם הנהגת הרשות הפלסטינית, דבר המאותת על הכרה בשתי ישויות ריבוניות בבירה.

כמו כן, האמריקאים הצהירו על כוונתם לפתוח מחדש את בנין הקונסוליה במזרח ירושלים אשר נסגרה על ידי ממשל טראמפ ולהעביר אליה את המשרד המשודרג לענייני פלסטינים ובכך להפוך אותו לקונסוליה חדשה לכל דבר: קונסוליה אמריקאית לפלסטין בבירת ישראל. המחווה האחרונה היא העמדת נציגות פלסטינאית רשמית במעבר הגבול 'אלנבי' בבקעת הירדן, מחווה המסמלת סמכות משותפת על גבולות המדינה.

בימים האחרונים יצאנו יחד עם מספר ארגונים ציוניים מהארץ והעולם, ביניהם, הביטחוניסטים, אם תרצו, עד כאן, ריבונות, הארגון הציוני האמריקאי ZOA ועוד, פתחו בקמפיין הקורא לממשל האמריקאי שלא לנצל את המצב הפוליטי הרעוע בישראל על מנת לסחוט ויתורים קריטיים והיסטוריים. במקביל הקמפיין פונה לראש ממשלת המעבר לפיד בדרישה לא למכור את האינטרס הביטחוני הישראלי.

לפיד מצפה לחיבוק חם מביידן, לפחות כמו זה שכפה על נשיא צרפת בתחילת השבוע. אך החיבוק הזה עולה לנו ביוקר ומנצל את המצב הפוליטי הרעוע: שלוש המחוות שלפיד מתכנן להעניק כדי לרפד את נחיתתו של ביידן, מהוות וויתורים היסטוריים חמורים ופגיעה קשה באינטרס הבטחוני הישראלי וחמור מכך, הם עשויים להתפרש כהכרה בגבולות עתידיים של מדינה פלסטינית.

אנחנו קוראים לשקד, סער, אלקין וכהנא שהושיבו את יאיר לפיד על כסא ראש הממשלה לפעול מיידית למנוע פגיעה אנושה בריבונות ישראל בירושלים ובבקעת הירדן רק כדי שראש ממשלת המעבר יוכל לפרסם תמונה מחובקת עם נשיא אמריקאי.

עוד באותו נושא