כינוס הצוות הבין משרדי לטיפול בפוליגמיה

לפני כשלוש שנים יצא הדו"ח של ועדת פלמור על הפולימגיה והוקם צוות בין משרדי לטיפול בבעיה. לאחר שהצוות לא התכנס במשך כשנה וחצי הוצאנו מכתב למשרד המשפטים בדרישה לכנס את הצוות.

משרד המשפטים, שהבין את חשיבות העניין, נענה לדרישתנו וכינס דיון בו היו נוכחים כלל הגורמים האמונים על הטיפול בבעיית הפוליגמיה, מהמשטרה והמל"ל דרך ביטוח לאומי ומשרד הבריאות, ועד הפרקליטות ונציגות משרד המשפטים. גם אנחנו, כנציגי ציבור החברים בוועדה, השתתפנו בדיון.

בדיון הציגו הגורמים את הפעילות שלהם בנושא הפוליגמיה ואת הדרכים בהם הם מטפלים בתופעה. לסיכום הדיון דרשנו כי כל העבודה של הצוות תעשה אל מול המלצות דו"ח פלמור, בשיתוף פעולה מלא, וידווח איך הוא פועל לממש אותן. בנוסף ביקשנו שיהיה מעכב קבוע של תכנון וביצועים לאור תוכנית מסודרת וידועה מראש. כדי שיהיה אפשרות לעקוב אחר הנעשה פעם ברבעון.

לשמחתנו גם מנכ"ל משרד המשפטים וגם הממונה על הצוות הבין משרדי הסכימו איתנו והודיעו שיוציאו מסמך מסודר לכלל הגורמים, על פיו יפעלו כל הרשויות האחראיות, ולאחריו יעדכנו שאכן המלצות דו"ח פלמור מתקיימות בפועל.

עוד באותו נושא

עונש מאסר בפועל לגבר בדואי על עבירת פוליגמיה: צעד להפסקת התופעה הפסולה

בית המשפט השלום בבאר שבע גזר השבוע את עונשו של גבר בדואי מהדרום על עבירת פוליגמיה. מתן פסק הדין מהווה הכרה כי תופעת הפוליגמיה הינה עבירה פלילית שאין לה מקום במדינת ישראל.

תנועת רגבים למנדלבליט: חקירה נגד ביה"ד השרעי שאישר נישואי פוליגמיה

פנינו ליועץ המשפטי לממשלה ולמשטרת ישראל, לפתוח בחקירה כנגד דיין בבית הדין השרעי בבאר שבע, שאישר נישואי פוליגמיה "בחסות המדינה והרשות השופטת – מאשרים נישואין המנוגדים לחוק" פנינו ליועץ המשפטי לממשלה ולמשטרת ישראל, בבקשה לפתוח בחקירה כנגד דיין בבית הדין השרעי בבאר שבע, לאחר שזה אישר נישואי אדם לאישה שנייה בניגוד לחוק. ההחלטה הבעייתית של […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן