כמה שטח ביישובים הבדואים בנגב באמת מנוצל לבניה?

לפי נתונים חדשים שאנו מפרסמים במעריב למרות שהמדינה הקצתה עשרות אלפי דונמים לישובים הבדואים, רוב השטח שלהם נשאר ריק, שומם ונטוש.

מה הסיבה אתם שואלים?

סוגיית "תביעות הבעלות" במסגרתה כ – 5% מהבדואים בנגב טוענים לבעלות על קרוב ל 800,000 דונם.

בעצם אלו קרקעות שיש מי ש'טוען' ששייכות לו, ולמעשה כרגע הן 'מוקפאות' ואיש לא יכול לבנות/ לגור עליהם.

הסיפור הזה יוצר מצב שבהרבה מהישובים המוכרים כ80% מהשטחים עומדים שוממים.

אז האם הפיתרון למגורי הבדואים הוא לתת עוד שטחים? או דווקא למצוא פיתרון לסוגייה הסבוכה של התביעות שהמדינה מתעלמת ממנה כבר שנים, ולשחרר את הקרקעות ה'כלואות'?

ומי נדפק מזה? כולנו. יהודים (שמאבדים את קרקעות הנגב) ובדואים (שאין להם איפה לגור) כאחד.

קישור לכתבה במעריב: https://www.maariv.co.il/news/israel/article-1190425

עוד באותו נושא

מחקר שטח חדש של רגבים חושף את המוקש של שטחי האש (״פ)

בזמן שצה״ל אמור להתאמן ולשמור על כשירות מבצעית – ההשתלטות המכוונת על שטחי האש נמשכת ומתעצמת באין מפריע. מחקר חדש שלנו חושף תמונה מטרידה: זינוק של כ־560% בבנייה בלתי חוקית בתוך שטחי האש ביהודה ושומרון, כמעט 10,000 דונם של פלישות חקלאיות ומאות קילומטרים של דרכים בלתי חוקיות. וזה לא נגמר שם: שטחי האש, שנועדו לביטחון […]

אתם חייבים לקרוא את זה: הסיפור המטורף של האדמות היהודיות בנגב

אחרי שנים של מעקב, מאבק משפטי ופסק דין תקדימי שהשגנו – הנושא חוזר לבית המשפט כדי לעשות צדק ולהשיב קרקע פרטית לבעליה החוקיים. כי בזמן שבמקומות אחרים המדינה יודעת להילחם על קרקעות פרטיות כמעט בכל מחיר, בנגב נדמה שלאדמות יהודיות יש כללים אחרים.ההפליה הזו לא יכולה להימשך. ואיך נראית המציאות היום, אחרי פסק הדין התקדימי? […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן