כשהמדינה קורצת עין: עתירה חדשה כנגד ביה"ס הלא חוקי שהמדינה החליטה לא להחליט

12 חודשים בלבד לקח לרשות הפלסטינית לבנות מבנה בית ספר ענק, מרשים ובלתי חוקי לחלוטין במזרח גוש עציון כאשר מדינת ישראל לא נוקפת אצבע כדי להפסיק את העבודות.

עוד בתחילת העבודות על בית הספר הלא חוקי שבמזרח גוש עציון הגשנו עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים בכדי שיעצור את הבניה החפוזה, לאחר שנוכחנו לראות שהמדינה אינה עוצרת את העבודות בעצמה. לאור הגשת העתירה הצהירה המדינה בפני השופטים כי הוציאה צווי הפסקת עבודה וצווי הריסה למבנה אך סירבה להתחייב האם ומתי תאכוף את החוק.

לצערנו בית המשפט הסתפק אז בהצהרות המדינה ודחה את העתירה, אלא שהחודשים עברו חלפו ביעף ומלאכת בניית בית הספר הסתיימה, מדינת ישראל לא אכפה את החוק ולא דאגה שמבנה בית הספר יהרס, והנה – המבנה מיועד לאיכלוס תלמידים ממש בימים הקרובים.

אנחנו לא מוותרים. דוח שהוצאנו בשבועות האחרונים שרשרת 'בתי הספר של המאבק' שמקימה הרשות הפלסטינית בכל פינה בשטחים הפתוחים ביו"ש, ממחיש כיצד בשטח ישנם 100 בתי ספר בלתי חוקיים שנבנו בעשור האחרון והמדינה ממשיכה ליצום עיניים. מול שופטי בית המשפט היא מצהירה הצהרות ומחלקת הבטחות אך בפועל, כשהיא מסובבת את גבה, היא נותנת לרשות הפלסטינית להגיד את המילה האחרונה.

לכן הגשנו כעת עתירה חדשה ונוספת לבית המשפט, בדרישה לא לתת פרס לעבריינות, ושבית המשפט יוציא צו שיאסור את פתיחתו ואנחנו מצפים מבית המשפט להכריח את המדינה לאכוף את החוק ולשמור על האדמות שלה.

עוד באותו נושא

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן