"מתי לאחרונה ביקרתם במחצבה הפיראטית?!"

ביקורת בבית המשפט המחוזי בדיון בעתירת רגבים נגד מחצבה פלסטינית בלתי חוקית. השופט ביקר את המדינה על כך שלא בדקה בשנתיים האחרונות את מצב הפגיעה באתר הארכיאולוגי במקום, אל מול תיעוד שלנו על עבודות מאסיביות בשטח. רגבים: "זלזול מופגן בבית המשפט, בסביבה ובציבור"

ממשיכים להתרחב, מחצבת בית פג'אר- המחצבה הבלתי חוקית הגדולה ביותר בארץ

בית המשפט המחוזי בירושלים דן ביום חמישי האחרון בעתירת תנועת רגבים נגד מחצבת בית פג'אר, המחצבה הבלתי חוקית הגדולה ביותר בארץ הממוקמת במזרח גוש עציון. בדיון דחתה המדינה את הטענות כי ישנה פגיעה מתמשכת בארכיאולוגיה וטענה כי המצב במחצבה סטטי ואין בה התרחבות משמעותית מאז שנת 2005. מנגד, הציגה תנועת רגבים ממצאים מהשטח המוכיחים את ההפך, לאור זאת תהה השופט שחם מדוע המדינה אינה מעודכנת ואינה נמצאת בשטח ודרש לבצע בדיקות עדכניות ולהשיב בתוך 60 יום.

כאמור, מחצבת בית פג'אר ממוקמת במזרח גוש עציון בשטח C ומתפרסת על שטח עצום של כ1,600 דונם. בשתי עתירות שהגישה תנועת רגבים בעשור האחרון כנגד המחצבה, התחייבה המדינה להסדיר אותה ולמנוע את הרחבתה ולפיכך העתירות נמחקו.

תכנית גרנדיוזית שקידם המינהל האזרחי להלבנת עשרות מחצבות פלסטיניות בלתי חוקיות, גרמה להקפאת האכיפה במקום, אף על פי שנעצרה בשנה הקודמת על ידי ועדת החוץ והבטחון לאחר שהתברר כי היא כוללת כשלים סביבתיים חמורים. זאת ועוד,
בחודשים האחרונים נחשף על ידי ארגון "שומרים על הנצח" כי העבודות פגעו אנושות באמת המים הקדומה והשמידו ממנה מקטע שלם וכן תיעודים מהשטח של פקחי מועצת גוש עציון ורכז השטח ברגבים מוכיחים כי הפעילות במחצבה ממשיכה ומתרחבת, לאור כל זאת עתרה רגבים בשלישית לבית המשפט.

במהלך הדיון השופט נעתר לבקשת רגבים והורה להשלים בדיקות בשטח כולל תצלומי אוויר, תצהיר קמ"ט ארכיאולוגיה או כל גורם רלוונטי אחר, כל זאת בתוך 60 יום.
"מה שקרה בדיון זו תצוגת תכלית מבישה של המינהל האזרחי שלא מכיר את המציאות בשטח" אומר עו"ד אבי סגל "מדובר במחצבה עצומה בלתי חוקית שמגלגלת מאות מליוני שקלים בשנה ופוגעת באופן מזעזע בסביבה ובאתרי מורשת. הזלזול של המינהל האזרחי רק מוכיח כי כל התחייבויותיו לבית המשפט לאורך השנים הן אחיזת עיניים ואין להם שום כוונה לפעול בנדון."

תגובת ארגון "שומרים על הנצח":
"השמדת אמת המים כמוה כהשמדת בריכת הסולטן ומינהרות הכותל. זהו פשע בינלאומי של מחיקת מורשת, כשהפעם לא ניתן להאשים אלא את משרד הבטחון שמספסר בנכסי מורשת לאומיים ועולמיים. אנו קוראים לממשלה להפסיק להתחבא מאחרי תירוצים בירוקרטיים, להפסיק מייד את ההרס במקום, ולהגן על אמת המים לירושלים במסגרת תכנית החירום הלאומית למורשת. הגיע הזמן לעבור מדיבורים למעשים!"

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן:
"אנו מתריעים כבר זמן רב כי מדינת ישראל מאבדת את האחיזה בשטחים הפתוחים.
הערבים פוגעים בנכסי טבע בכל יו"ש ואנו מאבדים את קרקע במלחמה מתוכננת עליה הכריזו ברשות הפלסטינית.
הגיע הזמן שמדינת ישראל תפנים שזהו מאבק שלה ומאבק על העתיד של כולנו. מדובר במחצבות פירטיות, במשרפות זבל לא מפוקחות, בפגיעה בשמורות טבע ועוד. רשויות המדינה חייבים להתעשת"

עוד באותו נושא

חוצבים בהיסטוריה בשביל כסף

מפעילי המחצבה הערבית הפיראטית בבית פג'אר בגוש עציון גרסו לחצץ כשני קילומטרים של האמה מימי בית שני. כבר יותר מ15 שנה אנחנו מנהלים מאבק משפטי עיקש ביותר נגד פעילות המחצבה, והמדינה הצהירה פעמיים בבג"ץ כי תאכוף ותסדיר את פעילות המחצבה. למרות זאת, בניגוד להצהרות המחצבה הפיראטית ממשיכה בפעילותה וכל שנה מתרחבת עוד ועוד על פני […]

כך הסתירה עיריית ירושלים את מנהרת הכנסיה הסודית

עתרנו נגד עיריית ירושלים בדרישה לאכוף את החוק נגד מנהרה תת קרקעית בלתי חוקית שנחפרה בלב הר ציון שבעיר העתיקה על ידי כנסיית 'דורמציון' באיזור רווי עתיקות עתרנו הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד עיריית ירושלים שהסתירה את קיומה של מנהרה תת קרקעית שפרצה כנסיית 'דורמציון' הקתולית בהר ציון בתוך מתחם השימור 'סובב חומות […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן