פייק או אמת? מסך הערפל על אישורי הבניה לפלסטינים

בשבוע שעבר פרסם מתאם הפעולות בשטחים על כוונת משרד הביטחון והמנהל האזרחי לקדם 6 תוכניות בניה לפלסטינים בכל רחבי יהודה ושומרון. בהתיישבות דרשו לראות את התכניות אך במינהל האזרחי סרבו לפרסם אותן. בתגובה, חשפנו את תכניות הרשות הפלסטינית באזורים אלו ויצאנו בקמפיין יחד עם ראשי המועצות ותנועות ציוניות נוספות למאבק בתכניות, שלטענתנו מסכנות את ההתיישבות באופן אנוש.

אתמול פורסמו ציטוטים מישיבת הקבינט, בה בני גנץ טוען כי מדובר בקמפיין שקרי וכי "כל מה שאישרנו זה רק בתוך השטח שלהם, אין פה שום זליגה החוצה."

הדברים של גנץ מצביעים על חוסר הבנה מוחלט של המצב וחמור מכך, מוכיחים כי גנץ מעביר בפועל שטחים של מדינת ישראל לידי הרש"פ.

לא ניתן לומר את המילים "אישרנו" ו"שטח שלהם" באותו משפט, מכיוון שאם התכניות המדוברות הן בשטחי A או B, הנמצאים בשליטת הרש"פ, אזי אין למינהל האזרחי סמכות תכנון במקום ואם התכניות מקודמות בשטח C בו יש למינהל האזרחי סמכויות תיכנון, לא מדובר בשטח "שלהם", אלא שלנו.

יתרה מכך, אם מדובר בשטח C שהרש"פ השתלטה עליו באופן לא חוקי, הרי שמדובר במחדל ענק של המדינה המאפשרת לסלול כבישים, לבנות בתים ומבני ציבור, לחבר לחשמל ומים והכל בניגוד לחוק ולבסוף עוד לטעון שזה "בשטח שלהם."

אקט כזה של הפיכת שטח C לשטח B דה-פאקטו, מצריך החלטה של הקבינט המדיני בטחוני כדי למזער את הנזק להתיישבות. אנו דורשים לחשוף את פרטי התכניות לציבור ולהביא את אישור התוכניות להחלטת הקבינט.

עוד באותו נושא

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן