נלחמים על השטחים האסטרטגים. כחלק מהפעילות השוטפת שלנו רכז השטח של יהודה ושומרון גילה עבודות פיראטיות לסלילת ציר אסטרטגי שהרשות הפלסטינית מכשירה בגוש עציון. הציר נפרץ מול הישוב הר גילה, לאורך נחל חלץ ומחבר בין ההתרחבות הבלתי חוקית שמצפון לכפר בתיר לבין הכפר חוסאן הנמצא בדרום. תא השטח הקריטי הזה מהווה פרוזדור קרקעי הנמצא בשליטה ישראלית ומחבר בין ירושלים לגוש עציון. לאחר שפנינו למנהל האזרחי ולא נעננו החלטנו להגיש עתירה לבית המשפט.

פריצת הציר בנחל חלץ

פריצות דרכים להשתלטות. בחודשים האחרונים אנחנו עדים להרחבת הכפר א סאוויה באופן בלתי חוקי כחלק מהמערכה על שטחי סי וההשתלטות על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון. לפני מספר שנים, בעזרת תקציב אירופאי שממן את החקלאות ברשות הפלסטינית, פרצו עבריינים מהכפר דרכים חקלאיות המחברות בין הכפר לשטחים החלקאיים שברשותו ועוברות בדיוק על אדמות סקר. לאחר שנוכחנו לדעת שבשטח צומחים עוד עשרות בתים לא חוקיים פנינו למנהל האזרחי, אך לאחר שלא נעננו החלטנו להגיש עתירה לבית המשפט.

בניה בלתי חוקית בסמוך לכפר א סאוויה

משנים את השייח. משטרת ישראל עצרה לחקירה את השייח המסית מלוד לאחר שורת תלונות ששיגרה המחלקה המשפטית שלנו בעקבות מאורעות תשפ"א ולאחר לחץ תקשורתי רב שהפעלנו. בתלונות שהגשנו למשטרה פירטנו את שלל האמירות הגזענויות והאלימות שהשייח הפיץ לפני ובמהלך הפרעות ביהודים שהתבצעו בלוד. לשייח היה תפקיד מרכזי בליבוי אש השנאה וגילויי האלימות נגד האוכלוסייה היהודית. החודש, לאחר לחץ רב שהופעל עליה, משטרת ישראל עצרה לחקירה את השייח.

בעקבות עתירה שהגשנו המדינה בוחנת תיקון לחוק ירדני המפלה לרעה יהודים ברכישת קרקעות ביהודה ושומרון. בסוף שנת 2020 עתרנו לביטול חקיקה ירדנית עתיקה המפלה על בסיס גזעני יהודים שלא יכולים לקנות ביהודה ושומרון קרקעות באופן אישי אלא רק באמצעות חברה. לאחר שהמדינה ניסתה לדחות את העתירה בכדי שלא נתערב בחקיקה החשובה הזו, ואחרי לא מעט דחיות, המדינה הגישה את תגובתה בה היא טוענת שכרגע מתבצעת עבודת מטה לבחינת תיקון החוק. בית המשפט הורה למדינה לעדכן תוך ארבעה חודשים כיצד היא מתקדמת בתיקון החוק הגזעני הזה.

הסוף לפקקים. המדינה הודיעה לבית משפט כי בעקבות עתירה שהגשנו היא מתכוונת לבצע אכיפה נרחבת בכניסה הצפונית לירושלים הצמודה לכפר חיזמה. כבר שנים שהכניסה לירושלים מכיוון צפון עמוסה בפקקים בכל שעות היום הנגרמים ממתחם עסקים בלתי חוקי שנבנה בצמידות לכביש על ידי תושבי הכפר חיזמה. תקופה ארוכה שמועצה איזורית מטה בנימין מקדמת תכנית מסודרת להרחבת הציר, אך בגלל שהמתחם שוכן בדיוק על האזור המתוכנן להרחבה, התכנית תקועה. לפני כשנה עתרנו לבית המשפט בכדי השרשויות יעצרו את המפגע.

מתחם העסקים הלא חוקי בחיזמה. מסוכן ויוצר צוואר בקבוק לכביש.

חיים טובים לא חוקיים. בעקבות הפעילות הנרחבת שלנו בדרום בוצעה הריסה משמעותית ליד העיר הבדואית כסייפה. תושב העיר לנצל את חופשת חג הפסח של הפקחים ולבנות בשטחי הפזורה הבדואית באל פורעה מתחם ענק ובו שני מתחמי מגורים, כמובן ללא אישורים ופיקוח. מיד עם תחילת הבניה זיהינו את האיום שמתחם גדול כזה מייצר על המרחב כולו ופנינו עוד באותו החודש בהתראה בהולה לרשויות בדרישה להריסת המתחם ולהשבת המצב לקדמותו. בתחילת החודש הרס עבריין הבניה את המתחם שברשותו בעקבות איומי שקיבל מהיחידה הארצית לאכיפה.

הצלחה! נהרס מבנה ענק ולא חוקי סמוך לאריאל. לאחר שעברייני הבניה עבדו במרץ על פריצות הדרכים, פיתוח הקרקע, נטיעת עצים ובניית מבנה ענק, בדיוק על אדמות מדינה סמוכות לאזור התעשייה אריאל, ולאחר 6 פניות שונות למנהל האזרחי שלא ביצע אכיפה משמעותית – עתרנו לבג"ץ בכדי שיחייב את המנהל להוציא נגד המבנה "צו לסילוק מבנים חדשים", ויפעל באופן מיידי להריסתו ויפסיק את העבודות הפיראטיות באזור. לאחר העתירה והלחץ שהפעלנו, נהרס המבנה שבנוסף להכל גם פלש לאתר הארכיאולוגי. ולא רק, בג"ץ גם קנס את המנהל האזרחי בגין הוצאות העתירה. ככה זה כשלא עושים את העבודה הנדרשת מההתחלה.

הורסים את ההרס. לאחר שחשפנו בחדשות 12 איך במעמקי שטח אש במערב בנימין מתנהלת מגרטת אוטובוסים תוך פגיעה סביבתית אדירה, וסכנה עצומה כשחלפים ישנים שפורקו מהאוטובוסים הוחזרו לשוק החלפים בישראל ללא כל פיקוח על תקינותם, המנהל האזרחי פינה את המגרטה בלב השטח והחרים את הכלים של מפעילה.

נלחמים על חופש מידע. חופש מידע הוא חלק בלתי נפרד מהעבודה שלנו ברגבים ואנחנו מאמינים בלב שלם שהשקיפות חיונית והכרחית לניהולה התקין של המדינה. בחודשים האחרונים הגשנו כמה בקשות של חופש מידע קריטיות למנהל האזרחי שדחה ודחה אותנו עד כמה שהחוק אפשר לו, וגם לאחר מכן – לא קיבלנו את התשובות בכלל, או ללא המידע שביקשנו . בעקבות כך, הגשנו בחודש האחרון שלוש עתירות חופש מידע לבית המשפט בדרישה שיחייב את המנהל האזרחי להעניק לנו את כלל המידע המבוקש, בהתאם לחוק: 

חופש מידע "חברת חשמל מזרח ירושלים" – הגשנו עתירה לבית המשפט לאחר שהמנהל האזרחי סירב לספק מענה על היקף חיבורי החשמל שמבצעת 'חברת חשמל מזרח ירושלים' לאלפי מבנים פלסטיניים בלתי חוקיים.

חופש מידע "נוהל הקפאת הליכים" – המנהל האזרחי מקפיא את כל הליכי האכיפה נגד בניה ערבית לא חוקית בעקבות הגשת התר או תכניות (לאחר מעשה). הגשנו עתירה לאחר שהמנהל האזרחי סירב להעביר לנו מידע על הנוהל, האם הוא קיים וכמה הליכי אכיפה הוקפאו עד היום.

חופש מידע "חמ'ל C" –'חמ"ל C' שהקים המנהל האזרחי במטרה לרכז את המידע והאכיפה נגד ההשתלטות הפלשתינית על שטחי C התברר כפארסה שהשיגה את ההפך הגמור. הגשנו עתירת חופש מידע לאחר שהמנהל האזרחי סירב להעביר מידע על פעולות האכיפה שהחמ"ל ביצע מאז הקמתו. קראו עוד >>

עוד באותו נושא

התנצלות בפני משפחת גרדוש

תנועת רגבים מתנצלת בפני משפחת גרדוש, בעלי זכויות היוצרים בדמות המצויירת "שרוליק" אשר עוצבה על ידי הקריקטוריסט קריאל גרדוש ('דוש') ז"ל, על השימוש שעשתה בדמותו של "שרוליק", ללא קבלת אישור או היתר שימוש מבעלי הזכויות, לקידום הפגנה התומכת בשינויים המשפטיים שממשלת ישראל ביקשה ליישם. בפרט, התנועה מתנצלת על השימוש בדמותו של "שרוליק" בענין השנוי במחלוקת […]

הרשות הפלסטינית מכריזה מלחמה

מסמך רשמי של הרשות הפלסטינית קורא להסתה לרצח יהודים בדרשות המתקיימות היום במסגדים "הו עבד אללה, זה יהודי מאחורי, בוא והרוג אותו" מסמך שפרסם הבוקר (שישי) משרד ההקדשים ברשות הפלסטינית ונחשף על ידי מחלקות המחקר של הקול היהודי ותנועת רגבים, מפרט שורת הנחיות ומסרים לקראת דרשות יום השישי, ביניהם מסרי הסתה נחרצים: "אנו קוראים לבני […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן