צומת אחד, עשרות מבנים בלתי חוקיים: מה קורה בצומת המרכזי בשומרון?

הצומת הסמוך לישוב יקיר שבשומרון מלא בבתי עסק שנבנו בצורה לא חוקית ומסכנים את חיי הנוסעים על הכביש הסמוך. למרות כל הסכנות, המנהל האזרחי אינו אוכף את החוק ואינו פותר את הבעיה שנוצרה בשטח

אזור היישוב יקיר שבשומרון והצומת הגדול המוביל לכניסתו הוא אזור פורענות שידוע בבניית בתי עסקים בצורה בלתי חוקית. ידוע לנו, וידוע גם למנהל האזרחי. לאורך השנים, בתי העסקים נבנו בזה אחר זה באופן פיראטי בסמוך מאוד לכביש הראשי והביאו לא פעם לתאונות דרכים בכניסה וביציאה לצומת.

בשבועות האחרונים זיהינו כי תושבים ערבים מהסביבה מבצעים באזור הפרוע עבודות לבניית מבנה נוסף ובלתי חוקי ולא די בכך שהם בונים את המבנה בתוך שטחי C, הם גם פולשים ל'תחום דרך', תחום בו חל צו איסור בניה מוחלט. לפני למעלה משלוש שנים פנינו למנהל האזרחי בעשרות פניות בדבר התופעה הנרחבת של בתי העסקים הפיראטיים ואף ניהלנו כנגדם הליך משפטי בבג"ץ. אז, לצערנו החליט בג"ץ שלא יתערב בהחלטות המנהל, וזה לא ממש ביצע אכיפה ממשית בשטח.

לעיתים בוצעו הריסות מזעריות אך לאחריהן בתי העסקים הוקמו מחדש עם חלוף השנים והמציאות העולה מן השטח אפשר להגיד בפה מלא – המנהל האזרחי לא הצליח לייצר מספיק הרתעה במרחב. העבריינים הוסיפו לבנות מבנים נוספים בזה אחר זה ונדמה כי הם משחקים עם המנהל את המשחק "כמה זמן הם יוכלו להישאר במרחב ללא אכיפה".

כעת, פנינו מחדש למנהל אודות המבנה הנוכחי בדרישה שישתמש ב"צו לסילוק מבנים חדשים" שיש ברשותו ויסלק את המבנה מהשטח. תשובתו של המנהל, זו שטרם קיבלנו לידינו, תספר לנו האם אפילו במקרה כה קיצוני ומסוכן, המנהל האזרחי פשוט החליט לוותר על אכיפת החוק.

עוד באותו נושא

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

כיבוש קו התפר – התחקיר המלא

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן