שלט חסות של האו"ם: "להפחתת סבל הכיבוש והתקפות המתנחלים"

לאחר הצהרת הרשות הפלסטינית כי אינה מכירה בסמכות ישראל ביהודה ושומרון, האו"ם יוצא מהארון ומעניק חסות לעבודות בלתי חוקיות של הרשות הפלסטינית באזור אריאל: "להפחתת סבל החקלאים מהכיבוש הישראלי והתקפות המתנחלים"

בתחילת השבוע הודיעה ממשלת הרשות הפלשתינית על ביטול חלוקת שטחי יהודה ושומרון לשטחי A, B ו-C כפי שהונהג מאז חתימת הסכמי אוסלו. ראש ממשלת הרש"פ הורה לקדם תכניות בניה "ולהתייחס לכל שטחי הגדה כנתונים לריבונות פלסטינית", ללא הבחנה בין אזורים הנמצאים באחריות אזרחית וביטחונית ישראלית או של הרשות הפלשתינית.

אלא שכעת נראה, כי גם האו"ם שאמור להוות גורם מפשר ומתווך, החליט להצהיר באופן גלוי על תמיכתו בניסיונות הרשות הפלסטינית לפעול באופן חד צדדי ובלתי חוקי באזורים הנתונים בסמכות מלאה של ישראל.

שלט שנתלה בפתחו של ציר חדש שנפרץ בצורה בלתי חוקית באזור אריאל, מודיע על עבודות נרחבות לפריצת דרכים והשבחתם הנעשות באזור, כולן "להפחתת סבל החקלאים הפלסטינים מהכיבוש הישראלי ומהתקפות המתנחלים". נותני החסות לעבודות הבלתי חוקיות מתנוססים על השלט הפרובוקטיבי – משרד החקלאות הפלסטיני והקרן ההומניטרית של האו"ם.

פרויקט השבחת הצירים שבאזור שבין העיר אריאל לפדואל, הוא רק אחד ממאות פרויקטים בלתי חוקיים שמבצעת הרשות הפלסטינית באזורים הנמצאים לסמכות מלאה של מדינת ישראל ברחבי יהודה ושומרון. מטרת הפרויקטים הזוכים למימון של מדינות זרות, כמו גם קרנות שונות מטעם האו"ם, נועדה לחולל מהלך רחב של השתלטות בשטח וקביעת עובדות מדיניות, כחלק מתכנית לאומית שמקדמת הרשות הפלסטינית בשנים האחרונות.

בחודשים האחרונים פרסמנו דו"ח מפורט שחשף כי מאז פרסום "תכנית פיאד" בשנת 2009, נבנו עוד כ-30,000 מבנים ערביים בלתי חוקיים בשטחי C, ובוצעה "השתלטות חקלאית" בחסות הרשות הפלסטינית על מאות אלפי דונמים באזורים אסטרטגיים.

מדינת ישראל לא יכולה לעצום יותר עיניים נוכח ההתנהלות של הרשות הפלסטינית, וגם לא נוכח החוצפה של האו"ם – שהוכיח שהוא "לא מהאו"ם". באף מקום אחר בעולם התערבות זרה כזאת לא הייתה מתקבלת בשוויון נפש שכזה. לאור הצהרת הרשות הפלסטינית שהיא מחזירה את הגלגל לאחור, מדינת ישראל צריכה להגיב בצעדי נגד תואמים, ולחזור לפעול ולשלוט גם באזורים שמסרה בעבר כצעדי מחווה לידי הרשות הפלסטינית.

עוד באותו נושא

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן