תפסיקו לספור יחידות דיור, תבדקו את גודל השטח

לפני זמן קצר פורסם שתוכניות בנייה ביו"ש צפויות לעלות בשבוע הבא להפקדה ואישור במועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי.

כל תוספת בנייה להתיישבות היא מבורכת אך צריך להפסיק לספור יחידות דיור, ולהתחיל לספור דונמים. הדיון התקופתי על מספר היחידות מסיט את המבט מהשאלה העיקרית: היקף השטח של ההתיישבות היהודית מול הבניה הערבית המשתוללת.

ב99% מהמקרים, התכניות לבניה בהתיישבות מתבצעות בתוך תחומי היישובים כפי שנקבעו לפני עשרות שנים, ואילו התכניות לפלסטינים מלבינות דה פקטו ומרחיבות עוד ועוד את ההשתלטות הבלתי חוקית על אזורים פתוחים ומקדמות בפועל בצעדי ענק את תכנית פיאד להקמת מדינה פלסטינית.

שטח ההתיישבות היהודית החוקית התרחב בשנת 2021 ב-75 דונם בלבד, מאחר וכאמור כלל הבניה מתקיימת בתוך שטח היישובים, בעוד שהבניה הפלסטינית הבלתי חוקית בשנה זו תפסה שטח חדש בגודל 1777 דונמים.שטח בדונמים לפני כמות יחידות הדיור!

עוד באותו נושא

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן