הסרטון של מחלקת המחקר שלנו בערבית הפך לויראלי ברשתות.
התיעוד המטריד מארוע הסיום במחנה “רבאט וצומוד” של הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית בישראל,
הכולל פעילויות התנדבות שהתקיימו בפזורה בנגב.
בארוע נשאו דברים חברי כנסת ובכירים ערבים, עם מסרים על “נכבה”, “צומוד” ועמידה נגד הריסות ואכיפת החוק. כשחברי כנסת מציגים את אכיפת החוק כ“נכבה” ומדברים על “מאבק על האדמה” מול צעירים חייבים לשאול לאן זה מוביל.
אחרי מהומות שומר החומות, אסור להתעלם מתהליכים שמתרחשים מתחת (ומעל) לרדאר.
האם זו רק רטוריקה — או פרומו למה שיגיע אחר כך?
____
מחזירים את הריבונות למדינה,
רגבים


אחרי שנים של מעקב, מאבק משפטי ופסק דין תקדימי שהשגנו –
הנושא חוזר לבית המשפט כדי לעשות צדק ולהשיב קרקע פרטית לבעליה החוקיים.
כי בזמן שבמקומות אחרים המדינה יודעת להילחם על קרקעות פרטיות כמעט בכל מחיר,
בנגב נדמה שלאדמות יהודיות יש כללים אחרים.
ההפליה הזו לא יכולה להימשך. ואיך נראית המציאות היום, אחרי פסק הדין התקדימי?
קראו בכתבה המלאה של קלמן ליבסקינד במקור ראשון>>

ואחרי כל זה, אנחנו ברגבים לא מתכוונים לוותר. נמשיך להיאבק עבור החוק, הצדק והנגב — עד שהקרקע תחזור לבעליה.
__
מחזירים את הצדק לנגב, רגבים


זיהום סביבה אדיר מימדים ושפכים שזורמים היישר מרהט אל תוך הנחלים של כולנו, צפו בתיעוד. עיריית רהט, קחי אחריות ותוציאי אותנו מהצחנה הזו

____
מחזירים את הנגב למדינה,
רגבים



רשות מקרקעי ישראל מפרסמת שורת שינויים במתווה הסדרת 'תביעות הבעלות' בנגב אחרי שנים של גרירת רגליים – מגיעה החלטה שצפויה לעשות סדר אמיתי בנגב. בהמשך לרפורמה שמוביל השר עמיחי שיקלי, רמ"י משיקה תכנית שמתחילה לטפל באמת בכאוס שנוצר סביב תביעות הבעלות והמענקים הנרחבים שהמדינה מפזרת לבדואים. השינויים כוללים מנגנון הגבלת זמן והתייחסות לסוגיות כמו הפוליגמיה והעברת זכאות הפיצויים מדור לדור.

אנחנו מברכים על המהלך הדרמטי ומצפים ליישום בשטח, ולא רק על הנייר.
המועצה לכפרים בלתי מוכרים בתגובה הזויה אך לא מפתיעה:
"לחוק הבדואי כוח רב יותר מזה של המדינה"

לעוד פרטים בכתבה >>>
____
מחזירים את הנגב למדינה,
רגבים



המחקר החדש שלנו שפורסם בIsrael Hayom ישראל היום חושף תמונה אופטימית מאי פעם: בזכות עבודה מאומצת יחד עם מדיניות השרים עמיחי שיקלי – Amichai Chikli ואיתמר בן גביר חלה ירידה חדה בבניה הבלתי חוקית בנגב ובלימת הפלישה לקרקעות חדשות.

יחד עם זאת, חשוב להדגיש שאנחנו רק בתחילת הדרך, ויד ביד עם הנתונים המרגשים על ירידה בבניה- השנה הזו הביאה עימה גם את חציית רף 100 אלף המבנים הלא חוקיים בנגב.

אחרי שנים שבהן הנגב הופקר והבניה השתוללה אנחנו רואים התחלה חשובה ומשמעותית של החזרת המשילות.

המספרים מוכיחים שכאשר יש רצון, מדיניות סדורה ועבודה עיקשת הדברים משתנים בשטח!

לנייר העמדה המפורט לחצו כאן.

היו שותפים לשינוי ההיסטורי!

__

מחזירים את הנגב למדינה,

רגבים

חברי הכנסת הערביים מוכיחים באיזה צד של ההיסטוריה הם:

חה"כ סמיר בן סעיד תושב שגב שלום ממפלגת תע"ל תקף ברשתות החברתיות את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, והעלה סטורי לחשבון הפייסבוק שלו בו תמונה של נשיא ונצואלה המודח, ניקולאס מדורו, עם צעיף פלסטיני 'אלקדס' של השאיפה הפלסטינית לשחרר את ירושלים מהכיבוש. הצעיף הערבי מכונה "ירושלים שלנו" ובו ציור של מסגד אל אקצא ודגל פלסטין. על התמונה כתב בן סעיד: "המעצר שלו הוא דוגמא ליהירות האמריקאית".

מדורו הוא רודן שחיבר בין פשע וסמים לבין לאומנות ערבית וטרור וחברי הכנסת הערביים הולכים בעקבותיו ומוכיחים באיזה צד של ההיסטוריה הם.

הכתבה המלאה בערוץ 7

מחזירים את הריבונות למדינה,

רגבים

ארבעה מאגים- נשק קטלני בלב ליבה של ישראל נתפסו במהלך השבוע. ריאיון חשוב ברדיו דרום>>>

איך קורה שמתחת לאף שלנו מוברחים ארבעה מאגים – ולמה כולם שותקים מול המחדל הזה?! ריאיון ראשון וממש לא אחרון על הסכנה הביטחונית והאסטרגית שחוצה את כל הגבולות >>
מחזירים את הנגב למדינה, רגבים

זה סיפור של דוד מול גוליית, מעטים מול רבים, פסיקה כמעט תקדימית של בית המשפט, עוד>>

בדיון בעתירה נגד מאות בדואים שפלשו לקרקע פרטית יהודית בנגב, בית המשפט דרש בתוקף מהמדינה לפנות את הפולשים ולהשיב את הגזלה לבעליה.

אז למה אנחנו בעצם עושים מזה סיפור? מה כל כך מרגש כאן?

אחרי שנים של דיונים ועתירות בבתי המשפט למדנו שיש אנשים ויש אנשים אחרים. יש פסיקות יש פסיקות אחרות.

יש את הישוב מגרון שבו פינו כ50 משפחות בגלל הטענה שהיישוב הוקם על קרקע פרטית אפילו שלא הייתה הוכחת בעלות על הקרקע, ויש את פזורת ביר הדאג' שפלשה לקרקע יהודית פרטית בנגב ובג"ץ לא ראה עילה והצדקה להתערבות.

יש את נתיב האבות, ששם מפנים בית בגלל חצי חדר 'לא חוקי' ויש בית של מחבל שהורסים בו חדר אחד במקום בית כדי 'לא לפגוע במשפחתו'. והדוגמאות עוד רבות ומפלות…

למעשה עד היום, כל פעם שהונחה על שולחן בית המשפט טענה על פלישה לקרקע פרטית, בית המשפט רצה קודם 'להכיר את הפנים במשפט': אם העותרים היו ערבים או ארגוני שמאל נגד התיישבות יהודית – בית המשפט הורה מיידית על פינוי, ואם היו אלו פניו של יהודי שבדואים פלשו לו לקרקע, בג"ץ לא ראה עילה משמעותית להתערבות.

אז מה קרה בעתירה הזו?

המדינה הודתה כי תכנית ההסדרה שהציגה לפני כעשור בבית המשפט והובילה למחיקת העתירה הראשונה שלנו הייתה מצג שווא. לא רק שהמדינה לא הסדירה את פינוי הפולשים, היא גם לא הרסה בניה חדשה כפי שהתחייבה, וכך הגענו ממצב של 150 משפחות פולשות למצב בו יש כעת על הקרקע הפרטית 550 משפחות, שמסרבות בתוקף לשתף פעולה עם ניסיונות ההסדרה. (והסדרה זה אומר, מגרש מפותח בחינם ביישוב חוקי פלוס פיצוי של מאות אלפי שקלים).

בעקבות כך, בית המשפט הורה על הוצאת צווי הריסה לכל המבנים בפזורת אל זרנוג.

הסיפור הזה מזכיר לנו למה אנחנו כאן, למה אנחנו ממשיכים לפעול גם בזירה המשפטית.

פסק הדין הזה מחזיר את התקווה לבעלי הקרקע, וללא ספק גם לנו, כי יש עוד סיכוי שהצדק ייעשה.

בעוד היא חייבת עשרות מליוני שקלים ומסרבת לגבות ארנונה ומים מתושביה, יצאו אמש כלל עובדי מועצת אל-קאסום לחמישה ימי נופש בדובאי הכוללים שלל אטרקציות ומופעים.

עובדי מועצת אל-קאסום עלו אמש על מטוס בדרכם לחמישה ימי נופש בדובאי והותירו מאחור מועצה כושלת ללא גביית ארנונה ומים, חובות של מיליוני שקלים, הסתרת מידע וקנס מצטבר על בזיון בית משפט. בתנועת רגבים מותחים ביקורת חריפה על המועצה ומגישים עתירה לבג"ץ נגד שרת הפנים איילת שקד וראש מועצת אל –קאסום סלאמה אלאטרש, הדורשת למנות ועדה קרואה ולמעשה לפטר את ראש העיר.

הנופש כולל טיסות, לינה וארוחות וכן סיורים עם אוטובוס צמוד במוזיאונים וגלריות, ביקור בשווקים המקומיים, מסגדים וארמונות, תצפיות וקניוני פאר, שייט, סיור ג'יפים ומופעי פולקלור וחזיון אור קולי, כל זאת בעלות 1,800 ₪ בלבד לעובד והיתר, עשרות אלפי שקלים נוספים, במימון ועד העובדים, שתקציבו מורכב מתשלומי העובדים והשתתפות רשותית, בנוסף מקובל כי ימי הנופש נחשבים ימי עבודה ואף הם ממומנים על ידי הרשות. כאשר מדובר במועצה החייבת כ- 20 מליון ₪ לחברת מקורות ומפגינה התנהלות כושלת ללא מערך גביית ארנונה ומים מתושביה על אף התחייבויות חוזרות לבית המשפט, יציאת העובדים לשבוע נופש מפואר גוררת מן הסתם, הרמת גבה.

כבר לפני עשור, בשנת 2012, משהתגלה כי לא קיים מערך גביית ארנונה במועצה, פנינו בדרישה לתיקון הליקוי. לאחר הליך משפטי ארוך העתירה נמחקה מכיוון שמועצת אל קאסום התחייבה בפני בית המשפט כי תסדיר את הנושא ואף יצאה למכרז לחברת מדידת נכסים לצורך כך. השנים חלפו ומשגילינו כי המכרז בוטל והסוגיה לא קודמה, פנינו שוב למועצה בבקשה לקבל את נתוני הגביה אך לא קיבלנו מענה. לאחר פניות חוזרות ונשנות נאלצנו שוב לפנות לבית המשפט אשר פסק כי על פי דין חופש מידע, על המועצה לחשוף את המידע.

החודשים חלפו, המועצה לא מסרה את המידע ובשלב זה פסק בית המשפט קנס יומי בשל בזיון בית המשפט, הקובע כי על כל יום בו המועצה לא תיתן את המידע, תשלם 250 ₪. גם לכך המועצה לא הגיבה ועד עצם היום הזה מסתירה את המידע, בעוד הקנס מצטבר מדי יום ביומו ועומד כעת על למעלה מ70,000 ₪.

מועצה שמתקיימת על חשבון אזרחי ישראל ומצפצפת על כולנו, לא מתביישת לקחת את עובדיה לטיול פאר בחו"ל. לא הגיוני שמדינת ישראל מאפשרת מציאות כזו. ראש המועצה אל-אטראש פשוט עושה מה שבא לו, מתנער מחובותיו, מתעלם מפסיקות בית המשפט ובמקום לקחת אחריות, לוקח את העובדים לנופש מנקר עיניים. הקנס הכספי לא מאיים עליו כי הוא יודע שגם אותו, הוא לא ישלם. מדינת ישראל חייבת לשים סוף לבזיון הזה ולהוכיח שהיא מסוגלת לקחת אחריות על מה שקורה בנגב.

לרגל ציון 49 שנים לפטירת דוד בן גוריון, תנועת רגבים משיקה את תכנית "שדה בוקר" – התכנית הלאומית להחזרת המשילות בנגב. "הגיע הזמן למעשים: מצפים מהממשלה החדשה לאמץ את התכנית"

היום, ו' בכסלו, בו נציין את יום בן – גוריון, מי שטבע את המשפט: "בנגב ייבחן העם בישראל" אנחנו חושפים את תכנית "שדה בוקר" המציבה חזון לאומי לנגב לשנת 2050 בהיבטי תכנון, חיזוק המשילות והסדרת הפזורה הבדואית. בשבועות האחרונים הצגנו לכלל סיעות הימין את התכנית ודרשו להכניס סעיפים ממנה בקווי היסוד של הממשלה החדשה.

התכנית היא פרי עמל ומחקר של למעלה מעשור, במהלכו תיעדנו, עקבנו והפקנו דוחו"ת מקצועיים וכן פעלנו במישור המשפטי והפרלמנטרי לקידום מדיניות ציונית לשמירה על משאב הקרקע. התכנית מחולקת לשלושה פרקים: תכנון נגב 2050, הסדרת ההתיישבות הבדואית וחיזוק המשילות, אשר מבוססים על מספר עקרונות, ביניהם: הפרדה בין סוגיית תביעות הבעלות לבין הסדרת הפזורה, הסכמה לפיה הסדרה במקום איננה הסדרה והפסקת חלוקת מגרשים חינם לכל בדואי וכן מיצוי פוטנציאל איכלוס ביישוב לפני אישור להרחבה ותכנון מגורים ובינוי רק על קרקע שאינה במחלוקת, תוך הוכחה שיש מספיק שטח כדי לבצע זאת.

סוגיות ההתיישבות הבדואית וחוסר המשילות הפכו עם השנים לאתגר לאומי מרכזי ולא סתם ממשלות ישראל התקשו להתמודד עימן ולמעשה הפקירו את הנגב. אל מול מציאות זו, תכנית "שדה בוקר" מציעה לחלק את צפון הנגב לחמישה עשר אזורים שיכונו "מרחבי הסדרה", אשר בכל אחד מהם קיים יישוב בדואי אחד או יותר, וכל הפזורה באותו מרחב תתכנס לאותם יישובים, כאשר התכנית מציגה ניתוח השייכות השבטית של כ- 3000 המקבצים בפזורה ומוכיחה כי הדבר אפשרי.

תהליך ההסדרה יכלול מיפוי מדויק של האוכלוסייה ומתן כתובת לכל תושב, לאחר מכן, תכנון ופיתוח מגרשים ביישובים הקיימים על קרקעות שאין עליהן תביעות בעלות, שיווק המגרשים ופינוי הבדואים ליישובים החוקיים תוך מתן פיצויים נרחבים אך בעלי תוקף מוגבל. אנשי רגבים ממליצים: להתחיל מהמרחב הקל ביותר כדי לחוות הצלחה ולהשיב למדינה את האמון שזה אפשרי. לטענתם, כל תהליך הסדרת מרחב יארך כ- 5 שנים וניתן לנהל מס' מרחבים במקביל כך שתוך פחות משני עשורים, משלימים את ההליך.

בתקופה האחרונה המושג "אובדן משילות" עולה מדי יום ובנוגע אליו תכנית שדה בוקר מציעה לחזק את שלטון החוק על ידי הקצאת שתי פלוגות מג"ב למניעת גניבה והרס תשתיות, החמרת ענישה על עבירות מסכנות חיים, הכנסת שב"כ לטיפול בנשק הלא חוקי והפרוטקשן ועוד, ואיך כל זה ינוהל? אנחנו מציעים למנות שר ייעודי להסדרת ההתיישבות בנגב אשר יוביל קבינט מדיני למעקב על יישום התכנית.

קראו את הדו"ח: