בתי הספר הבלתי חוקיים של הרשות הפלסטינית – מה המנהל האזרחי רוצה להסתיר?

הרשות הפלסטינית בנתה בשנים האחרונות עשרות בתי ספר בלתי חוקיים במטרה לתפוס שטחים פתוחים ביהודה ושומרון – באדמות מדינה, בשטחי אש ובשמורות טבע. בתי הספר נבנים בקצב מסחרר, לעיתים בין לילה בעזרת מימון אירופי נדיב, והכל בכדי לשמש מטרה אחת- קיבוע והיאחזות הרשות הפלסטינית במרחב.

לפני חודשיים, פנינו למנהל האזרחי בבקשת חופש המידע בכדי לקבל נתונים רשמיים על היקף תופעת בתי הספר הלא חוקיים שבונה הרשות הפלסטינית ברחבי יהודה ושומרון. בשנים האחרונות אנחנו נוכחים לדעת שהרשות משתמשת בבתי הספר כדי לקבע את ההאחזות שלה בשטח, זאת למרות ועל אף הסכמי אוסלו עליהם היא חתומה.

בקשת חופש המידע שלנו מהמנהל האזרחי דרשה לדעת כמה בתי ספר כאלו הוקמו, מתי הם נבנו, מי מימן את בנייתם, ואילו פעולות נקט המנהל האזרחי נוכח התופעה. על פי חוק חופש המידע, יש להשיב לבקשת הנתונים בתוך 30 יום. כשהם עברו, המנהל השיב לנו כי הוא "עושה את מירב המאמצים לגיבוש המענה", וביקש הארכה ל30 ימים נוספים. בינתיים כבר עברו חודשיים, וכעת המנהל האזרחי הודיע שידחה את המענה ב 60 ימים נוספים.

אוזלת היד של הרשויות בכל הענשה בשטחי C מרתיחה ומקוממת. השטח בוער, עוד ועוד דונמים של אדמות מדינה נתפסים על ידי פלישה, נטיעות חדשות או בניה בלתי חוקית, והמדינה והרשויות בשלהן.

עוד באותו נושא

אכיפה בקו התפר: מונעים את הטבח הבא

מונעים את הטבח הבא  צעקת קו התפר מהדהדת מזה חודשים רבים, מפרסום התחקיר על הפקרת מרחב הגדר (https://did.li/AkCrl), דרך סיורי שטח רבים שהובלנו, כתבות רבות בתקשורת ודיונים חשובים, וכן ארועי טרור שלא פוסקים לרגע לצערנו ומחייבים אותנו לא להפסיק. סוף סוף, הבוקר בוצעה הריסה משמעותית בצמוד לגדר הבטחון, בצפון השומרון: וילה גדולה בכפר טורה וחממות […]

בחסות המלחמה: המגרטה הפיראטית הגדולה ביותר 

בדרום הר חברון בסמוך ליישוב אשכולות ולכפרים רמאדין ודהריה, תיעדנו בחודשים האחרונים לא פחות מעשר מגרטות בלתי חוקיות במרחב מצומצם, ביניהן המגרטה הגדולה ביותר שתועדה עד כה ביו"ש. המגרטות הופיעו בזו אחר זו בצמוד למקטע הדרומי של כביש 354 בין דרום הר חברון לבאר שבע, ציר שננטש בשנים האחרונות וכמעט אין בו כיום תנועה ישראלית.כלל […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן