כבר מספר שנים שאנחנו עוקבים אחרי המצב בשטחי האש האסטרטגיים בהר חברון, המתחברים ישירות אל בקעת ערד והנגב – וסובלים מהשתלטות זוחלת של הרשות הפלסטינית, באמצעות בניה בלתי חוקית נרחבת. לא עוד! ציר ההברחות הידוע ששימש שנים למעבר של סמים, כלי נשק ונשים לצורך פוליגמיה – נחסם.
בשנת 2016 עתרנו לבית המשפט על "ציר ההברחות" שנפרץ בשטח הזה. חמשת הקילומטרים שלו מייצרים חיבור ישיר בין הערים הערביות הגדולות בדרום הר חברון אל תוך תחומי הקו הירוק ומכוניות נוסעות בו מדי יום בלי שמישהו מהרשויות יבדוק את הנעשה בהן.
הציר שימש להברחת נשק, סמים, גנבים ואפילו נשים אל תוך מרחב הנגב בכדי לאפשר נישואים פוליגמיים. בעקבות לחץ רב שהפעלנו על הרשויות ובעקבות העתירה שהגשנו, "ציר ההברחות" נחסם אז שוב ושוב לתנועה, אך הרשות הפלסטינית והגורמים העבריינים שניצלו את הציר, המשיכו לפרוץ אותו מחדש.
אתמול, המנהל האזרחי הגיע למקום וביצע בו אכיפה משמעותית. D9 ענק הגיע לשטח, הרס וחרש את הציר וקילף את הבטון והאספלט שהעבריינים הספיקו לשים במהלך השנים. אנו מברכים על צעד האכיפה המשמעותי, שהיה צריך להיעשות מזמן, והיה נחסך כמובן אם פריצת הדרך היתה נמנעת מלכתחילה. על הרשויות לעקוב אחר המצב בשטח כדי למנוע את פתיחתו וסלילתו מחדש.
עוד באותו נושא
בחסות המלחמה: המגרטה הפיראטית הגדולה ביותר
בדרום הר חברון בסמוך ליישוב אשכולות ולכפרים רמאדין ודהריה, תיעדנו בחודשים האחרונים לא פחות מעשר מגרטות בלתי חוקיות במרחב מצומצם, ביניהן המגרטה הגדולה ביותר שתועדה עד כה ביו"ש. המגרטות הופיעו בזו אחר זו בצמוד למקטע הדרומי של כביש 354 בין דרום הר חברון לבאר שבע, ציר שננטש בשנים האחרונות וכמעט אין בו כיום תנועה ישראלית.כלל […]
מה קורה בכבישי ביהודה ושומרון?
תחקיר שלנו בדק ומצא: בטווח של 200 מטרים בלבד, לאורך הכבישים המרכזיים ביו"ש (כגון כביש ירושלים – ים המלח, כביש חוצה שומרון, כביש המנהרות ועוד), סה"כ- 1,354 ק"מ,בנתה הרשות הפלסטינית 20,220 מבנים בלתי חוק (על פי נתוני יוני 2023) כלומר – לאורך הכבישים ביו"ש: גם צמוד לקו התפר, גם סביב ירושלים: כל 100 מטר – צץ […]