עתירה לבג"ץ: בטלו את נוהל החסינות לבניה בלתי חוקית פלסטינית

בעתירה מחודשת שהגשנו השבוע לבג"ץ אנחנו דורשים לתקן נוהל פנימי המקפיא אוטומטית הליכי אכיפה כנגד אלפי מבנים לא חוקיים של פלסטינים ויוצר עיוות המעודד בניה לא חוקית ומבסס את ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C.

עוד בשנת 2021 בעתירה שהגשנו לבג"ץ, חשפנו כי המנהל האזרחי ומשרד הביטחון פועלים בשנים אחרונות על פי נוהל פנימי, המנוגד לחוק התכנון והבניה, אשר הוביל להקפאה וטירפוד של הליכי אכיפה כנגד אלפי מבנים לא חוקיים של פלסטינים ולמעשה הוביל לביסוס בשטח ולזינוק בבניה הערבית הבלתי חוקית.

הנוהל קובע כי יש להקפיא אוטומטית את הליכי האכיפה כנגד בניה בלתי חוקית ביהודה ושומרון, במידה ומוגשות בקשות סטטוטריות שונות על המבנה הבלתי חוקי, כגון בקשה לתב"ע, בקשה לפטור מהיתר בניה, ערר משפטי, בקשה להקפאת הליכים וכן עתירה לבג"ץ, וזאת גם אם ברור מראש כי הבקשות נטולות כל סיכוי חוקי בשל היעדר בעלות על הקרקע או היעדר סיכויים תכנוניים. כל הגשת בקשה כזו, דוחה אוטומטית את האכיפה לתקופה בלתי מוגבלת בזמן.

בתום הליך משפטי, העתירה נמחקה מאחר והמדינה טענה כי תיקנה את הנוהל. בפועל, השינוי שהמנהל האזרחי הצהיר עליו היה בסעיף מינורי שלא שינה את מהות הנוהל הבעייתי.

השבוע הגשנו עתירה מחודשת לבג"ץ, בטענה כי הנוהל שתוקן בעתירה הראשונה אמנם צמצם במעט את הקפאת ההליכים הגורפת, אך יחד עם זאת מקבע פרקטיקה בלתי חוקית המעניקה לעבריינים חסינות מהליכי אכיפה.

המינהל האזרחי, הממונה על אכיפת החוק ביהודה ושומרון, הרחיב באופן תמוה פרצה הקיימת בחוק הירדני באופן המאפשר בפועל עבריינות בניה בהיקפים אדירים.

כיום בשטחי C ביהודה ושומרון, הנמצאים בשליטה ישראלית אזרחית ובטחונית, קיימים כ 80,000 מבנים בלתי חוקיים של פלסטינים, כאשר בכל יום מתווספים 8 בתים בממוצע, זאת לצד השתלטות חקלאית וסלילת כבישים פיראטיים מכוונת וממומנת על ידי הרשות הפלסטינית וגורמים זרים. האבסורד חייב להיפסק: בעוד אנו נמצאים במלחמה אקוטית כנגד ההשתלטות הפלסטינית על שטחי c, המנהל האזרחי באמצעות 'נוהל ההקפאה' מעודד ומסייע לרשות הפלסטינית בהשתלטות.

עוד באותו נושא

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן