אכיפה סלקטיבית? בי"ס לא חוקי בסמיכות למודיעין

עתרנו לבג"ץ בבקשה להורות למנהל האזרחי לממש את החוק כנגד מבנה ענק האמור לשמש כבית ספר בכפר בית סירא – בשטח C בסמיכות לכביש 443 בין מודיעין לירושלים, שנבנה ללא היתר ובניגוד לחוק.


בניית המבנה הינה חלק מתוכנית מאורגנת ומוצהרת של הרשות הפלשתינית, ובראשה סלאם פיאד, להקמת מבני בתי ספר ומסגדים בשטחי C בריבונות ישראלית ביהודה בשומרון ובבנימין, סמוך לכבישים ראשיים, במטרה לקבוע עובדות בשטח ולהקים את המדינה הפלשתינית דה-פקטו מתוך הבנה ששטחים אלו יעמדו במרכז המחלוקות הטריטוריאליות העתידיות בין מדינת ישראל לרשות הפלשתינית.

לעתירה צירפנו תצלומים של בתי ספר נוספים אשר נבנים בדרום הר חברון סמוך לכביש 351 ולכביש 60 המחבר בין ירושלים לבאר שבע. בעתירה צויין כי פנינו בשלבים מוקדמים של הבנייה לגורמי האכיפה באזור אך לא התקבל מענה לפנייתה, ובפועל עצימת העיניים אפשרה את המשך הקמת המבנה במרץ.

בית המשפט התבקש להוציא צו על תנאי אשר יורה על הוצאה ומימוש של צווי הריסה למבנה, כ"כ התבקש צו ביניים אשר ימנע את אכלוס המבנה במאות תלמידים – דבר אשר יקשה מאוד על הריסת המבנה.

לשם המחשת האכיפה הבררנית, מציין עו"ד פישר את הגל-עד לזכרו של לוחם צה"ל אבנר כפיר סמוך לאלון מורה שנהרס על-ידי המינהל האזרחי בראשית השבוע כדוגמא לאכיפה סלקטיבית ומפלה.

בהחלטה שנתנה השופטת עדנה ארבל, הוצא צו ארעי, אשר על פיו תופסק בניית מבנה בית הספר ונאסר אכלוסו של המבנה.

עוד באותו נושא

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן