בעקבות לחץ בהתיישבות: פונה מאחז פלסטיני בשומרון

מאחז פלסטיני לא חוקי שהוקם סמוך לכביש 5 בשומרון פונה בעקבות לחץ גדול שהופעל על ידינו, יחד עם מועצה אזורית שומרון ותושבי האיזור.

המאחז הוקם בסוף שנת 2021 בשטח C הנמצא בשליטה ישראלית, בטחונית ואזרחית מלאה, בפאתי הכפר ברוקין. כבר כשגילינו את הבניה פנינו אל רשויות האכיפה בדרישה לפנות את המבנה שהוקם במקום ונעננו (כמו תמיד) כי המקרה מוכר "ויאכף על פי הצורך ובהתאם לסדרי עדיפויות".

בפועל, במהלך השנה האחרונה לא נעשתה כל אכיפה במקום ובמקביל נוספו מבנים נוספים והמאחז התרחב תוך השתלטות על המרחב וקרבה משמעותית לכביש 5 חוצה שומרון, עורק תנועה מרכזי ביו"ש.

בחודשים האחרונים הפעלנו לחץ כבד על המינהל האזרחי לפנות את המאחז לפני שיתרחב עוד, וסוף סוף, בימים האחרונים הוא פונה והשטח נוקה.

החשיבות של הפינוי היא הרבה מעבר לאותם מבנים שהוקמו שם בניגוד לחוק, היא קודם כל אמירה של הרשויות שהשמירה על אדמות המדינה חשובה. אנחנו מקווים לראות המשך אכיפה, מהירה יותר ואפקטיבית יותר, בדגש על מיקומים אסטרטגיים ביטחונית והתיישבותית.

עוד באותו נושא

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן