ה"דרכים החקלאיות" הפכו לנתיב המילוט למחבלים

כבר לפני שנתיים התרענו על פריצת "דרכים חקלאיות" בבקעה, שהפכו אמש לנתיב המילוט למחבלים. צה"ל חסם בעקבות הפיגוע את הכניסה לנתיב – אך הציר וכניסות נוספות נותרו פתוחות.

זה היה רק אתמול. שלושה מחבלים פתחו בירי לעבר אוטובוס שהסיע חיילים בבקעת הירדן ולאחר מכן ניסו להציתו, שישה לוחמים נפצעו בפיגוע. המחבלים נמלטו בכביש פיראטי לכיוון הכפר ח'ירבת עאטוף. שניים מהם נלכדו לאחר שרכבם עלה באש, והשלישי הצליח להימלט.

נתיב המילוט מהווה חלק מרשת צירים שנסללו באופן לא חוקי בשנים האחרונות בכל המרחב, המחברים בין הכפרים בשטחי B לרשת מקבצים בדואיים ומאחזים בלתי חוקיים של הרשות הפלסטינית בשטחי C, במטרה ליצור רצף טריטוריאלי פלסטיני ולבודד את ההתיישבות היהודית.

עוד בראשית העבודות בשטח, פנינו לרשויות האכיפה בדרישה לעצור את סלילת הכביש ורק לאחר פניות חוזרות ונשנות ולחץ רב ומשסלילת הציר הושלמה, ביצע המינהל האזרחי אכיפה חלקית והרס קטע קצר ממנו, אך תוך זמן קצר הושמש מחדש, וכאמור, אתמול שימש כנתיב המילוט של המחבלים.

מדיניות ההכלה של שר הביטחון ואפס אכיפה על בניה לא חוקית ועל השתלטות חקלאית מצד הרשות הפלסטינית העושה בשטח כבתוך שלה, משרתים את הטרור ומאפשרים למחבלים לנוע בחופשיות בשטח ולפגוע בביטחון.

אנו מתריעים שוב ושוב מול ההשתלטות החקלאית ופריצות הדרכים הבלתי חוקיות, כי מעבר ליצירת הרצף הטריטוריאלי הפלשתיני ובידוד ההתיישבות היהודית, הם גם מהווים סכנה אסטרטגית ומשמשים כנתיבי הברחות ומילוט למחבלים. חוסר המעש של גנץ ויתרה מכך – חוסר ההבנה שלו את המצב בשטח, פוגעת באופן אקוטי בביטחון ישראל.

צפו בסרטון שצילמנו הבוקר:

עוד באותו נושא

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

שקר "אלימות המתנחלים" כהצדקה לטבח הבא

מחמוד אלהבאש יועצו הבכיר של הנשיא אבו מאזן, טוען בראיון לערוץ התקשורת המרכזי "אלערביה": "אלימות המתנחלים החמושים בגדה המערבית נגד הפלסטינים תפוצץ את המצב ותוביל לתקיפה גדולה יותר מזו של השבעה באוקטובר". לקטע המלא>> כך עובדת עלילת דם: נרטיב שקרי חסר בסיס, מוטמע על ידי ארגוני השמאל ומקבל חיבוק וחיזוק מגופי התקשורת בעולם, מוביל להסתה […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן