בהוראה ישירה של מפכ"ל המשטרה נמנע מימושו של צו הריסה נגד מבנה דרוזי בלתי חוקי בצפון

הכל כבר היה מוכן: הצו הוצא, הכלים הכבדים הועמדו בהיכון, הפקחים והשוטרים קיבלו פקודת מבצע – אבל הוראה מגבוה החזירה את הגלגל אחורנית. כך נודע לנו כי לא אחר מאשר מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו עומד מאחורי אי מימושו ברגע האחרון של צו שהוציאו הרשויות נגד מבנה בלתי חוקי שהקים הוואקף הדרוזי בגליל העליון. 

מדובר בקטע ממתחם שלם שבו הוקם בשנים האחרונות, סמוך לשאר יישוב, שלא כחוק, מבנה של למעלה מ-2000 מ"ר, ולצדו גדרות וחניות. באחרונה החל להיבנות בחלקו הצפוני של המתחם, על שטח של כ-4 דונם, מבנה נוסף, גם כן ללא כל היתר ובניגוד לחוק. במקום מבוצעות עבודות פיתוח, הועמדה יציקת בטון, נשתלו עצים, ונעשו הכנות לבניית עוד מבנה. בימים האחרונים תכננו הרשויות ליישם צו הריסה שהוצא נגד המבנה בשטח הצפוני – צו שתוקפו עומד לפוג בתוך ימים ספורים. כאמור, הכל כבר היה מוכן למבצע ההריסה, אבל בהוראת המפכ"ל דנינו בוטלה ההריסה ממש ברגע האחרון.

בעקבות כך, פנינו במכתב לשר לביטחון הפנים, לשר הפנים ולכל שאר הגורמים הממונים על אכיפת החוק בנושא, ודרשה להפעיל את צו ההריסה לפני שתוקפו יפוג, משום שאז יהיה הדבר קשה בהרבה. וזאת במקביל לפגיעה האנושה בשלטון החוק. במכתב הזהרנו כי אי מימוש הצו יגרור פנייה לערכאות שיפוטיות.

עוד באותו נושא