מינהל התכנון דן הבוקר בתכנית להגדלת העיר כסייפה בנגב ב10,000 דונם. "הלבנת מבנים לא חוקיים והענקת שטחים לכסייפה שמתנגדת להסדרה היא פרס לעבריינות"

הועדה המחוזית לתכנון ובניה התכנסה הבוקר לדיון באישור תכנית מיתאר חדשה לעיר כסייפה, הכוללת תוספת של כ 10,000 דונם לשטח העיר, מהלך שיגדיל את שטחה ל 24,000 דונם ויקרב אותה עד גדרות בסיס חיל האוויר נבטים.

העיר כסייפה ממוקמת צמוד לצומת הכבישים 31 ו- 80, עורקי תנועה מרכזיים בנגב המחברים בין הר חברון ודימונה ובין ערד לבאר שבע. בתוך גבולות הקו הכחול הקיים של כסייפה, כמו בעיירות בדואיות נוספות בנגב, קיימים שטחים לא מאוכלסים בשל תביעות בעלות המונעות תהליכי פיתוח.

הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים מתנגדת לתכנית בטענה כי עיריית כסייפה אינה משתפת פעולה עם נסיונות ההסדרה הכוללים קליטת פזורה בדואית בגבולותיה והסדרת בניה בלתי חוקית בתחומה על ידי אישור תב"עות ובניה מתוכננת ומאושרת.

הרחבת העיר כסייפה טומנת בחובה שתי תופעות בעייתיות: הראשונה – סיפוח קרקעות שיש עליהן תביעות בעלות, כך שגם אם יתבצע בהן פיתוח הן יעמדו שוממות. השניה, הכשרת פזורה בדואית והכללה שלה בתוך תחומי העיר ללא הסדרה. כלומר, תושבי הפזורה שבנו את בתיהם באופן בלתי חוקי יקבלו מעמד של תושבים, חיבור לתשתיות ושירותי חינוך ובריאות, אך לא ישלמו ארנונה וימשיכו לגור במבנים ללא היתר בניה, טופס 4 וללא כל הליך תכנוני.

הממשלה באמצעות מינהל התכנון נותנת פרס לעבריינים ותמריץ לבדואים להמשיך ולעבור על החוק. במקום לאכוף את החוק על ידי  ביצוע הריסה ומתן קנסות, המדינה מעניקה שטחים עצומים ומלבינה מאות מבנים לא חוקיים, ולמעשה מעודדת באופן אקטיבי חוסר שיתוף פעולה ועבירה על החוק.

אנחנו שמחים שבעקבות הפניות והלחץ הציבורי שהפעלנו השרה שקד פעלה כדי לעצור את התוכנית ושהיא לא תקודם בוועדה המחוזית, נכון לרגע זה.

עוד באותו נושא

תקדים מטורף: בית המשפט פסק לעשות… צדק!

זה סיפור של דוד מול גוליית, מעטים מול רבים, פסיקה כמעט תקדימית של בית המשפט, עוד>> בדיון בעתירה נגד מאות בדואים שפלשו לקרקע פרטית יהודית בנגב, בית המשפט דרש בתוקף מהמדינה לפנות את הפולשים ולהשיב את הגזלה לבעליה. אז למה אנחנו בעצם עושים מזה סיפור? מה כל כך מרגש כאן? אחרי שנים של דיונים ועתירות […]

בין לקיה, חורה ונבטים:

יו"ר הוועדה לבטחון לאומי ח"כ צביקה פוגל בסיור רגבים בנגב בסיור שעסק בסוגיות המשילות בנגב בדגש על היבטים בטחוניים, השתתפו ח"כ צביקה פוגל יו"ר הועדה לבטחון לאומי וצוות לשכתו, יחד עם מאיר דויטש מנכ"ל רגבים וגורמי מקצוע נוספים מהתנועה. הסיור נפתח בתצפית לקיה עם סקירה היסטורית על ההתיישבות הבדואית בנגב ונסיונות ההסדרה של ממשלות ישראל […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן