תושבי אפרת תיעדו עבודות מדידה שביצעו פלסטינים בוואדי הסמוך, מחלקת המחקר של רגבים חשפה כי מדובר בתכנית פלסטינית לרישום מקרקעין בשטחי C. צפו בתיעוד👇

א' תושב הדגן, אחת השכונות הצפוניות באפרת, הבחין ממרפסת ביתו בעבודות מדידה שביצעו פלסטינים בואדי הצמוד לגדר הישוב אשר נמצא בשטח C, בשליטה ישראלית מלאה. תיעוד ודיווח לתנועת רגבים העלה כי מועצת ארטאס, הכפר הפלסטיני הממוקם בין בית לחם לאפרת, הוציאה קול קורא לתושבי האזור "להסדיר את הקרקעות שלהם" במתחם המכונה על ידם "אום רוקבא – אגן 11", ולמעשה להסדיר את רישום הקרקע בטאבו הפלסטיני.

ההודעה לציבור, שפורסמה בדף הפייסבוק של המועצה, מזכירה את הודעות מינהל התכנון והבניה המקומיות שאנו מכירים. ההודעה מציינת כי במקום מתוכננות להתבצע עבודות בניה ופיתוח לשכונות מגורים, ומי שטוען לזכויות בקרקע מתבקש להגיע להסדיר את רישום הקרקע ברשות.

מדובר בתופעה המתרחשת בשנים אלו בהיקפי ענק: אל מול הואקום השלטוני של מדינת ישראל בשטחים הפתוחים ביהודה ושומרון, הרשות הפלסטינית מבצעת הסדר מקרקעין שיטתי בשטחי יהודה ושומרון, בדגש על שטחי C, תוך התעלמות מוחלטת מההסכמים. את ההליך מובילים משרד המשפטים ורשות הקרקעות הפלסטינים והוא כולל רישום קרקעות, חלוקה לגוש, חלקה, אגן ומגרשים, בדיקת זכויות בקרקע ולבסוף, קביעת בעלות ורישום הקרקעות בטאבו. בהמשך, במקרים רבים מבוצעות עבודות תכנון ופיתוח תשתיות חשמל, מים וצירי גישה.

הליך המדידה הוא חלק מתוכנית הסדר מקרקעין שיטתי בשטחי C שאינו חוקי בשום צורה! את ההליך מובילים משרד המשפטים ורשות המקרקעין הפלסטיניים, במסגרת ההליך מתבצעת קביעת בעלות ורישום הקרקעות ב'טאבו', בהמשך אף מבוצעות עבודות תשתית.

במשך שנים אנחנו דורשים מממשלת ישראל להתעורר ובינתיים, הרשות הפלסטינית קובעת עובדות בשטח. הגיע הזמן להשיב את הצדק ולבצע הסדר מקרקעין ישראלי, ויפה שעה אחת קודם.

עוד באותו נושא

התנצלות בפני משפחת גרדוש

תנועת רגבים מתנצלת בפני משפחת גרדוש, בעלי זכויות היוצרים בדמות המצויירת "שרוליק" אשר עוצבה על ידי הקריקטוריסט קריאל גרדוש ('דוש') ז"ל, על השימוש שעשתה בדמותו של "שרוליק", ללא קבלת אישור או היתר שימוש מבעלי הזכויות, לקידום הפגנה התומכת בשינויים המשפטיים שממשלת ישראל ביקשה ליישם. בפרט, התנועה מתנצלת על השימוש בדמותו של "שרוליק" בענין השנוי במחלוקת […]

הרשות הפלסטינית מכריזה מלחמה

מסמך רשמי של הרשות הפלסטינית קורא להסתה לרצח יהודים בדרשות המתקיימות היום במסגדים "הו עבד אללה, זה יהודי מאחורי, בוא והרוג אותו" מסמך שפרסם הבוקר (שישי) משרד ההקדשים ברשות הפלסטינית ונחשף על ידי מחלקות המחקר של הקול היהודי ותנועת רגבים, מפרט שורת הנחיות ומסרים לקראת דרשות יום השישי, ביניהם מסרי הסתה נחרצים: "אנו קוראים לבני […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן