חוק חדש ברשות הפלסטינית: מנגנוני הביטחון יאשרו עסקאות נדל"ן עם ערבים ישראלים

צו חדש עליו חתם ראש ממשלת הרשות הפלסטינית בשבוע שעבר, מחריף את המאבק במכירת קרקעות ליהודים. "מדינת ישראל צריכה להגיב בהסרת החסמים הישראליים לרכישת קרקעות".

הרשות הפלסטינית מחריפה את צעדי המאבק שלה במכירת קרקעות ליהודים, וקובעת כי מעתה גם ערבים בעלי תעודת זהות ישראלית המבקשים לשכור או לקנות נכס ביהודה ושומרון, יידרשו לקבל אישור לכל עסקה משירות המודיעין הכללי ומנגנוני 'הביטחון המסכל' של הרשות הפלסטינית.

חשפנו בחדשות 2 את המסמך עליו חתם ראמי חמדאללה, ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, לפיו היתר להשכרת נכסים או מכירתם, יינתן אך ורק בכפוף לאישור שירותי הבטחון ברשות הפלסטינית.

ההחלטה החדשה מבקשת למנוע רכישת בתים וקרקעות על ידי יהודים במזרח ירושלים וביהודה ושומרון, המתבצעות בדרך כלל באמצעות אנשי קש.

"כל המעוניין להשכיר או למכור נכס לפלסטיני המחזיק תעודת זהות ישראלית, צריך לקבל את אישור הרשות המקומית שהנכס בתחומה", נכתב בצו שנחתם אך בשבוע שעבר. "אם הנכס נמצא מחוץ לתחום שיפוט של רשות מקומית, יבקש את אישור דריקטוריון השלטון המקומי".

על פי ההחלטה, "שירות המודיעין הכללי ומנגנוני הבטחון המסכל יבצעו את הבדיקות הבטחוניות ויתנו את המלצתם תוך שבועיים מהגשת הבקשה".

בסעיף נוסף קובע חמדאללה כי לא ניתן יהיה לשנות את ההחלטה, וכי "כל התנגדות או החלטה סותרת להחלטה זו – בטילה".

ההחלטה האחרונה, מהווה חוליה נוספת בשרשרת החלטות וחוקים גזעניים שהעבירה הרשות הפלסטינית, שמטרתן איסור ומניעת מכירת קרקעות ליהודים ביהודה ושומרון כמו גם במזרח ירושלים.

לאחרונה אנחנו רואים החמרה באמצעים שנוקטת הרשות הפלסטינית בסוגית מכירת קרקעות ליהודים, אם זה במאסר עולם ועבודות פרך שנגזרו על עיסאם עאקל, תושב ישראלי ואזרח אמריקאי, בחשד למכירת בית ליהודים במזרח ירושלים, ואם זה רציחתו של סוחר קרקעות בג'לג'וליה, רצח שבוצע לכאורה על ידי אלמונים, אך טביעות האצבע במעשה מובילות אל הרשות הפלסטינית.

בשום מקום אחר בעולם לא היינו מעכלים חוק כזה, שבו אדם מוכר קרקע או בית ליהודי, דינו מוות. מדינת ישראל חייבת לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה כדי לעצור את ההידרדרות הזו. מעבר לאמירה הערכית שאנחנו לא מקבלים חוקים גזעניים כאלו ולא משלימים איתם, מדינת ישראל צריכה בתגובה להסיר את החסמים שהיא עצמה משמרת ביהודה ושומרון, ולאפשר לכל אזרח פרטי למכור ולקנות קרקע – כמו בכל מקום אחר בארץ ובעולם.

עוד באותו נושא

חמישה ימי טיול פאר בדובאי למועצה הכושלת בארץ

בעוד היא חייבת עשרות מליוני שקלים ומסרבת לגבות ארנונה ומים מתושביה, יצאו אמש כלל עובדי מועצת אל-קאסום לחמישה ימי נופש בדובאי הכוללים שלל אטרקציות ומופעים. עובדי מועצת אל-קאסום עלו אמש על מטוס בדרכם לחמישה ימי נופש בדובאי והותירו מאחור מועצה כושלת ללא גביית ארנונה ומים, חובות של מיליוני שקלים, הסתרת מידע וקנס מצטבר על בזיון […]

רגבים בשאלה נוקבת לגוש הימין: "מה שבחרנו, זה מה שנקבל?"

16 יום מהבחירות: תנועת רגבים יוצאת בדרישה נחרצת למפלגות הימין להקים ממשלה ימנית אמיתית "קיימו את ההתחייבות לבוחרים" בעוד המשא ומתן הקואליציוני בעיצומו, תנועת רגבים יוצאת בקמפיין המשלב בין סלוגן הבחירות של הליכוד "1+1=4" וסלוגן הבחירות של הציונות הדתית "זה מה שתקבל" וקוראת להן למצות את המו"מ ולהקים ממשלה ימנית שמקיימת את הבטחות הבחירות לציבור. […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן