כביש לא חוקי שסלל האיחוד האירופי בבנימין – נהרס

לאחר פניות שלנו, הרס המנהל האזרחי כביש בלתי חוקי שסלל האיחוד האירופי בוואדי חרמייה. שעת הכושר שנבחרה לחבר אותו לכביש 60 באופן מסוכן ובלתי בטיחותי, היה הלילה השלישי של מבצע 'צוק איתן'

כביש בלתי חוקי שנסלל במימון האיחוד האירופי, נהרס לאחרונה על ידי יחידת הפיקוח של המנהל האזרחי. לפני כשנה איתר רכז מחוז יו"ש שלנו, פריצה של כביש חדש באיזור וואדי חרמייה שבבנימין, שנועד לחבר את הכפר ג'ילג'ליה לכביש 60.

שלט מאיר עיניים ציין כי סלילת הכביש הבלתי חוקי מבוצעת במימון האיחוד האירופי.

בשלב הראשוני, בוצעה העבודה בשטחי A ו- B (בהם שולטת הרשות הפלשתינית) ונעצרה בחיבור לשטח C, במרחק של כ-300 מטר מכביש 60, במטרה להמתין לשעת כושר ולפרוץ את מקטע הכביש האחרון שיתחבר לכביש 60.

העיתוי הציני שנבחר לכך היה במהלך חודש תמוז שעבר (יולי 2014) בלילה השלישי של מבצע 'צוק איתן', בשעה שכוחות צה"ל באיזור היו עסוקים בהשלכות של המבצע הצבאי ברצועת עזה. הכשרת המקטע האחרון בוצעה בשעות הקטנות של הלילה.

פנינו בפניה דחופה למנהל האזרחי, בה הודגש כי מעבר להיותו בלתי חוקי, קיומו של כביש שכזה מהווה סכנה ביטחונית ובטיחותית:

"חיבור כפרים שאינם בשליטה ישראלית בצורה פיראטית לציר הנסיעה הראשי באיזור, מסכן באופן חמור את ביטחונם של הנוסעים בכביש 60. הדברים מקבלים משנה תוקף שכן בוואדי חרמייה אין קליטה סלולארית, והנסיעה במקום מסוכנת גם ללא קשר לפריצת הדרך וחיבורה לשטחים שבשליטת הרשות".

"בנוסף כעל הסיכום הביטחוני, הדרך שנפרצה מהווה סיכון בטיחותי חמור. לאחר שהגדר בצד הכביש תוסר ותחל תנועת רכבים מכביש 60 אל הדרך הפיראטית, דרך צומת מסוכן ובלתי תקני זה, יקלעו הנהגים בציר הראשי לסכנה בטיחותית חמורה, שבוודאי לא ניתן להשלים עמה".

לפני כשבועיים, לאחר המשך התכתובת שלנו בפרשה זו מול חברת 'נתיבי ישראל' וקמ"ט תחבורה במנהל האזרחי, חרשה יחידת הפיקוח של המנהל האזרחי את קטע הכביש הרלוונטי, ומנעה את החיבור המסוכן.

הצפצוף המתמשך של האיחוד האירופי על החוק הישראלי ביהודה ושומרון, מתבטא בעיקר במימון רחב היקף של בניה בלתי חוקית ברשת המאחזים הבדואים באיזור מרחב אדומים, אולם בפרשה זו, הוא גם מלמד על זלזול ממשי בחיי אדם ובחוקי הבטיחות.

עוד באותו נושא

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן