כישלון ל"שלום עכשיו": בג"ץ דחה עתירה שדרשה לתת קרקע לפלסטינים באפרת

הישוב אפרת והגבעה עליה מתוכננת להיבנות שכונת "גבעת עיטם"

הערב פורסם פסק דין של בג"ץ הדוחה את עתירת "שלום עכשיו" הטוענת לאפליה באופן הקצאת קרקעות ביהודה ושומרון ודורשת להעניק שטחים לפלסטינים בעיר אפרת. רגבים: "מבחינת ארגוני השמאל כל האמצעים כשרים לפגוע במדינת ישראל"

הרכב השופטים בבית המשפט העליון בראשות הנשיאה חיות דחה היום את עתירת תנועת "שלום עכשיו" הטוענת לאפליה בהקצאת קרקעות. במסגרת ההליך המשפטי הציעה המדינה כי הפלסטינים יוכלו להגיש בקשה להקצאה על פי הנהלים, במתחם של 51 דונם בשטח המיועד לשכונה, אך נציגי שלום עכשיו דחו את ההצעה וכינו אותה "אפילו לא פלסטר על האפלייה המערכתית".

כאמור, העתירה שהוגשה בשם 13 תושבי בית לחם דרשה מהמדינה להקצות קרקעות בשטח שכונה עתידית של העיר אפרת, שכונת העיטם, בטענה כי המדינה מפלה לרעה את הפלסטינים באופן הקצאת הקרקעות. בג"ץ לא השתכנע, ובפסק הדין ציין כי מכיוון ש"שלום עכשיו" למעשה כופרים בכך שאלו אדמות מדינה, אין טעם לדון בגודל השטח המיועד להקצאה.

אברהם בנימין, מנהל אגף מדיניות ברגבים: "ארגוני השמאל הקיצוני מנסים לטרפד את פיתוח ההתיישבות מחד ולקדם את ההשתלטות הפלסטינית ביהודה ושומרון בדרך למדינה פלסטינית, מאידך, ובדרך לשם הם מוכנים לפגוע במדינת ישראל כשכל האמצעים כשרים מבחינתם".

"בג"ץ דחה אמנם את העתירה הקנטרנית, אך המדינה מתייצבת על פי מדרון חלקלק בכך שהצהירה כי תסכים להקצות קרקע לעותרים בקרבת מקום ללא כל הצדקה", הוסיף בנימין. "הקמפיין של "שלום עכשיו" נגד הקמת שכונת העיטם רצוף בסילופים ועיוותים ואנו שמחים שרוב מוחלט של הציבור הישראלי מבין את זה."

עוד באותו נושא

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן