תנועת רגבים לעיריית רמלה: לאכוף החוק נגד מבנה בלתי חוקי שהקימה התנועה האסלאמית בתוך בית קברות

פנינו לראש עיריית רמלה, מיכאל וידל, בדרישה לאכוף את חוקי התכנון והבניה מול מבנה בלתי חוקי שהקימו אנשי התנועה האסלאמית בעיר, בתוך בית קברות מוסלמי מקומי. המבנה החדש נמצא במרחק של עשרות מטרים בלבד מ'המגדל הלבן' – שריד ארכיאולוגי מפואר מהתקופה הממלוכית, וחורבות מסגד מתקופות קדומות אף יותר.

לפני כשבועיים הודה וידל בתגובתו, כי המבנה במקום איננו חוקי ומנוגד לתכנית המתאר, וטען כי "הוועדה המקומית נוקטת בהליכי האכיפה הדרושים".

מנגד, לפי מה שראינו בשטח, התנועה האסלאמית החלה את בניית המבנה במקום לפני כשנה, והיא נמשכה ברצף ובאין מפריע לאורך כל התקופה, וכי לא ניתן היה לפספס את פעילות הבניה שנמשכה באופן אינטנסיבי במיקום כה מרכזי בעיר.

במכתב תגובה לראש עיריית רמלה, ביקש עורך הדין בועז ארזי מהתנועה, לקבל על פי חוק חופש המידע, פירוט ממשי על פעולות האכיפה – האם הוגש נגד העבריינים כתב אישום, האם העירייה פנתה לבית המשפט בדרישה לקבל צו הריסה שיפוטי, ובמידה וישנו צו הריסה כנגד הבינוי, מתי בכוונת העירייה לבצעו.
אסור לקבור את האכיפה בגלל התנועה האסלאמית.

עוד באותו נושא

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

כיבוש קו התפר – התחקיר המלא

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן