כבר מספר שנים שאנחנו עוקבים אחרי המצב בשטחי האש האסטרטגיים בהר חברון, המתחברים ישירות אל בקעת ערד והנגב – וסובלים מהשתלטות זוחלת של הרשות הפלסטינית, באמצעות בניה בלתי חוקית נרחבת. לא עוד! ציר ההברחות הידוע ששימש שנים למעבר של סמים, כלי נשק ונשים לצורך פוליגמיה – נחסם.

בשנת 2016 עתרנו לבית המשפט על "ציר ההברחות" שנפרץ בשטח הזה. חמשת הקילומטרים שלו מייצרים חיבור ישיר בין הערים הערביות הגדולות בדרום הר חברון אל תוך תחומי הקו הירוק ומכוניות נוסעות בו מדי יום בלי שמישהו מהרשויות יבדוק את הנעשה בהן.

הציר שימש להברחת נשק, סמים, גנבים ואפילו נשים אל תוך מרחב הנגב בכדי לאפשר נישואים פוליגמיים. בעקבות לחץ רב שהפעלנו על הרשויות ובעקבות העתירה שהגשנו, "ציר ההברחות" נחסם אז שוב ושוב לתנועה, אך הרשות הפלסטינית והגורמים העבריינים שניצלו את הציר, המשיכו לפרוץ אותו מחדש.

אתמול, המנהל האזרחי הגיע למקום וביצע בו אכיפה משמעותית. D9 ענק הגיע לשטח, הרס וחרש את הציר וקילף את הבטון והאספלט שהעבריינים הספיקו לשים במהלך השנים. אנו מברכים על צעד האכיפה המשמעותי, שהיה צריך להיעשות מזמן, והיה נחסך כמובן אם פריצת הדרך היתה נמנעת מלכתחילה. על הרשויות לעקוב אחר המצב בשטח כדי למנוע את פתיחתו וסלילתו מחדש.

עוד באותו נושא

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן