בג"צ: על המדינה לקבוע לו"ז להריסת המאחזים הלא חוקיים שבכפרים יתמא וא-סוויה שע"י הישוב רחלים שבשומרון.

ביום 29/06/09, הגשנו עתירה לבג"צ בה נדרש בג"צ להורות למדינה לממש את צווי ההריסה שהוצאו כנגד עשרות בתים לא חוקיים בכפרים יתמא וא-סוויה שע"י הישוב רחלים שבשומרון. בדיון שהתקיים בעתירה ביום 03/09/09 בפני השופטים ארבל, מלצר ורובינשטיין, מתחו השופטים ביקורת נוקבת על התנהלות המדינה ועל האכיפה הלא שיוויונית שבין המאחזים הישראלים והפלשתינים.

בהחלטה שנתן הרכב השופטים בראשותה של השופטת ארבל, הורו השופטים למדינה "לפעול למימוש הצווים שהוציאה ולקבוע לוח זמנים למימוש הליכי הפיקוח לגבי המבנים הלא חוקיים האחרים … המדינה תגיש בתוך 45 יום … הודעת עדכון ובה תפרט את הפעולות הננקטות למימוש הליכי הפיקוח בהתייחס למבנים הבלתי-חוקיים כפי שפורטו בתגובת המשיבה, וכן התייחסות באשר למימוש הצווים ביחס למבנים הבלתי חוקיים". יצויין כי החלטת ההרכב מתבססת על החלטה מקבילה שניתנה ע"י הרכב בראשות השופטת בייניש בבג"צ שלום עכשיו נגד שר הביטחון ואח' (9051/05) בעניין חרשה והיובל.

עוד באותו נושא

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

כיבוש קו התפר – התחקיר המלא

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן