נמשכת ההשתלטות הערבית על קרקעות ליד הישוב נווה צוף

על אף שהמנהל האזרחי הפסיק את העבודות לפני כחודש, ממשיכים תושבי הכפר נבי סלאח להשתלט בצורה לא חוקית על קרקעות סמוך לישוב נווה צוף

לפני כחודשיים מספר תושבים מהכפר נבי סלאח, השתלטו באופן לא חוקי על קרקעות הנמצאות סמוך לישוב נווה צוף. תחילה בתיחום האזור ואח"כ בהכשרת הקרקע לעבודה חקלאית. לאחר תלונה שלנו הפסיק המנהל האזרחי את העבודות במקום.

ואולם, בתחילת השבוע התברר כי הפולשים חידשו את העבודות במקום ואף הגבירו את קצב הכשרות הקרקע. בדיקה שלנו מעלה כי מדובר באדמת טרשים אשר לא עובדה מעולם שנעשית ללא היתר מאף גורם מוסמך. ההערכה היא כי מדובר בהמשך מגמת ההשתלטות הפלסטינית בשטחי C בחבל בנימין.

כזכור, שטחי c נמצאים באחריות מלאה (ביטחונית ואזרחית) של מדינת ישראל, ומשרד הביטחון באמצעות המנהל האזרחי אחראים על שמירת החוק במקום. בעקבות כך פנה עו"ד בועז ארזי, בשם תנועת רגבים למנהל האזרחי בדרישה לבצע פעילות אכיפה ופיקוח כנגד העבריינים.

עבודות בסדר גודל שכזה מצריכות היתר בניה כדת וכדין. ובהיעדר היתר שכזה – דינן של הכשרות הקרקע הוא הפסקת עבודה מיידית והשבת המצב לקדמותו. אין ספק כי מדובר במעשה מכוון אשר נועד להשתלט על הקרקע ולפגוע בביטחון ובתחושת הביטחון של תושבי היישוב, ולכן יש לנקוט בצעדי אכיפה ופיקוח כנגד מבצעי העבודות תוך הפסקת העבודה, השבת המצב לקדמותו ונקיטה של הליכים פליליים כנגד העבריינים.

עוד באותו נושא

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

כיבוש קו התפר – התחקיר המלא

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן