על קרקע יהודית: עיר פלסטינית חדשה בשומרון

בלב השומרון מתבצעות בחודשים האחרונים עבודות פיתוח מאסיביות בשטחי C על אדמות מדינה ואדמות בבעלות פרטית יהודית, הכוללות פיתוח מגרשים, בניית מבנים, פריצת וסלילת כבישים וחיבורי תשתיות.

במהלך החודשים האחרונים פנינו שוב ושוב לרשויות האכיפה בדרישה לעצור את העבודות בדגש על השטח הנמצא בבעלות פרטית ונעננו באופן לאקוני ודל על אף בהילות העניין, שהאכיפה כמובן מתעודפת על פי "סדרי עדיפויות" (שם מכובס לזה שהמנהל האזרחי לא עושה כלום).

לבסוף, עתרנו לבית המשפט בדרישה להבין מדוע הרשויות אינן נוקטות בפעולות הנדרשות להוצאה ומימוש צווי הפסקת עבודה והריסה כנגד עבודות הבניה על אף שמדובר בקרקע פרטית של משפחת זר, וכאשר במקרים דומים כמו עמונה, מגרון ונתיב האבות בית המשפט ידע לומר (ופסק בהתאם) שככל ומדובר בבניה בלתי חוקית על קרקע פרטית, הדבר נמצא בסדר עדיפות גבוה לאכיפה.

הרשות הפלסטינית פשוט מנצלת את אזלת היד של הרשויות. מדי יום עברייני בניה משתלטים על עוד שטחי ענק של קרקעות מדינה וקרקעות פרטיות של יהודים. רק לאחרונה תיעדנו במקום מבנה חדש נוסף ונטיעות עצים.

שלא יהיה ספק, לא מדובר בבית בודד אלא בתשתיות כבישים, מים, חשמל ומגרשים לשכונות ענק. המציאות בה רשויות האכיפה לא עושות דבר ובעלי הקרקע היהודים עומדים חסרי אונים, פשוט מקוממת.

קראו עוד בכתבה שהתפרסמה אתמול בישראל היום: https://bit.ly/3CROeBP

עוד באותו נושא

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן