התפרסם תחקיר שערכנו עם חנן גרינווד כתב ישראל היום- בואו לגלות כמה עולה קרקע בלב מדבר יהודה

זהו סיפור על שמורת טבע ייחודית בלב מדבר יהודה. בשמורה היו מצויים עד לפני כמה חודשים צמחים נדירים ובעלי חיים מדבריים. לצערנו, היום מדובר בפרויקט נדל"ני פלסטיני רחב היקף שפלסטינים בונים בו במרץ, בלי ששום דבר עומד בדרכם.

השמורה נמצאת בשטחי B, בשטח בעל מעמד מיוחד של שמורת טבע. במסגרת ההסכמים נמסרו לפלסטינים שטחי ענק במדבר יהודה, תוך התחייבות מצדם לשמור ולהגן על ערכי הטבע. אך, המציאות בשטח רחוקה מכך.

קרוב לשלושה עשורים חלפו מחתימת ההסכם, בהם הפלסטינים בסיוע ותמיכה של האיחוד האירופי, רומסים את הטבע ללא היכר: סלילת כבישים, פריצת דרכים, בניית מבנים ופיתוח מגרשים. בשנים האחרונות ישנה תנופת בניה מואצת ולנגד עינינו מוקמת עיר חדשה, בלב שמורת הטבע.

שיגרנו מכתבים לשר הביטחון ולמינהל האזרחי ופנינו לחברי כנסת ושרים כדי שיעצרו את הטירוף הזה, אך לצערנו המחדל ממשיך ואין שומר לשמורה.

לכתבה המלאה >> https://did.li/rmyTY

עוד באותו נושא

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן