מפעילי המחצבה הערבית הפיראטית בבית פג'אר בגוש עציון גרסו לחצץ כשני קילומטרים של האמה מימי בית שני.

כבר יותר מ15 שנה אנחנו מנהלים מאבק משפטי עיקש ביותר נגד פעילות המחצבה, והמדינה הצהירה פעמיים בבג"ץ כי תאכוף ותסדיר את פעילות המחצבה. למרות זאת, בניגוד להצהרות המחצבה הפיראטית ממשיכה בפעילותה וכל שנה מתרחבת עוד ועוד על פני מאות דונמים נוספים של אדמות מדינה.

חברנו מעמותת שומרים על הנצח חשפו כי באתר המחצבה מתקיימת הריסה של עתיקות וארכיאולוגיה. כאשר הם משמידים אמת מים מימי בית שני. מערכת המים שהשתרעה על פני אורך של כ40 קילומטר, היתה אחת משתי אמות שהובילו מים לבריכות שלמה – מאגר מים גדול שממנו יצאו שלוש אמות אשר הובילו מים לירושלים ולהרודיון.

הנה סרטון שמראה את עוצמת הפגיעה. הרס לשם הרווח הכלכלי בלבד, בלי שום התייחסות לעתיקות, להיסטוריה ולחיים שהיו ברחבי יהודה ושומרון לפני אלפי שנים.

רק הבוקר פורסם בישראל היום כי בוצעה אכיפה והוחרמו כלים במחצבה. פעילות האכיפה הזו היא בדיחה עצובה. בתחילת המאבק שלנו ב2010 המחצבה הייתה על 1100 דונם והיום, למרות כל ההבטחות של המנהל האזרחי, היא מקיפה כבר 1600 דונם. בכל רגע נתון יש באתר עשרות כלים, והמדינה מחרימה כמה כלים בודדים במשך שנים? הכל הצגה!

כשהעבריינים מוכנים לעשות הכל בשביל כסף, זה מילא. אבל כשמדינת ישראל עומדת מול המחצבות היא צריכה לעשות ככל שביכולתה כדי לעצור אותם.

עוד באותו נושא

סיפור מסריח

צפונית לישוב בית אל פועלת באין מפריע מזבלה פלסטינית (בלתי חוקית כמובן), מדובר באתר פסולת המזהם את הסביבה עם שפכים ושריפות וגורם למפגעי ריח ועשן חמורים. אמש שיגרנו מכתב לשר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז בדרישה לפעול כנגד המפגע החמור ובו ציינו גם את הבעיה הביטחונית שהאתר טומן בחובו: "מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של […]

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן