איפה הנחישות של ברק מול מאחזים פלסטיניים בלתי חוקיים?

בעוד ברחבי יו"ש הורס המנהל האזרחי כמעט מדי שבוע מאחזים יהודיים, בדרום הר חברון עומדים על תילם באין מפריע שני מאחזים פלסטיניים בלתי חוקיים

עתרנו לבג"צ בדרישה שיורה למדינה לנמק מדוע אינה פועלת להריסתם של שני מאחזים פלסטיניים בלתי חוקיים שנבנו בשנים האחרונות סמוך ליישוב סוסיא שבדרום הר חברון. במקביל, מתבקשים השופטים בעתירה להוציא צו ביניים שיאסור כל בנייה נוספת במקום.

את המאחזים בנו בעשור האחרון בני משפחת נוואג'עה, המתגוררים גם בעיירה יטה הסמוכה. בשנים האחרונות סובלים תושבי סוסיא מהתנכלויות בלתי פוסקות מצד שכניהם הערבים, ובכלל זה גניבת ציוד ובקר.
בעתירה מוזכרת עמדת המדינה, ולפיה הדבר שמנחה את גורמי אכיפת החוק בבואם להחליט היכן לפעול הוא סדר העדיפויות הביטחוני. המקרה המדובר מפריך את הטענה, משום שאין חולק שהישארותם של המבנים במקומם הנוכחי סמוך ליישוב יהודי ולצירי תנועה מהווה איום ביטחוני ראשון במעלה.

יצוין כי בני משפחת נוואג'עה משתפים פעולה עם קבוצות של אנרכיסטים אשר מגיעים מדי שבת לאזור על מנת להתסיס את האווירה נגד המתיישבים היהודים. בעתירה גם מובאת חלופת מכתבים ענפה עם רשויות החוק, אשר מעידה על אוזלת יד משוועת בטיפול המדינה בעבריינות המסוכנת הזו אשר עלולה לעלות בחיי אדם.

בעקבות העתירה, הוציא בג"צ צו ביניים האוסר על המשך הבנייה בשני המאחזים.

לקראת דיון נוסף שנערך בתיק, הגשנו תצהיר שבו נטען כי הפלסטינים מפירים את הצו ומוסיפים לבנות במקום. בג"צ נזף בעבריינים, אך נתן ארכה של שלושה חודשים על מנת לאפשר את בחינת התכנית להכשרת המאחזים שהגישו התושבים למשרד הביטחון.

עוד באותו נושא

מה אומר לכם ה7.1?

סרטון מטלטל שצולם בכפר רמאדין מספר על המחדל המתמשך שמסכן את תושבי יישובי קו התפר. את האמירה הזאת חייבים לצעוק- הקונספציה חיה וקיימת ביהודה ושומרון! עשרות אלפי מבנים ובתים לא חוקיים הצמודים בטווח קילומטר אחד בלבד לישובים ישראלים נבנים כל העת. אותם מבנים עלולים לשמש באחת כבסיסי טרור ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. מערכת הביטחון […]

כיבוש קו התפר – התחקיר המלא

או חיפוש על-פי נושא

דילוג לתוכן